; ?>; ?> استقبال ازكمك سایر كشورها به زلزله زدگان آذربایجان شرقی - مردم سالاری آنلاين
۰
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۱
رییس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد:

استقبال ازكمك سایر كشورها به زلزله زدگان آذربایجان شرقی

رییس مجلس شورای اسلامی گفت:‌از كمك هر كشوری كه بخواهد به زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی كمك كند، استقبال می كنیم و تاكنون نیز برخی از كشورها از جمله پاكستان كمك‌های خود را برای آسیب دیدگان ارسال كرده‌اند.
استقبال ازكمك سایر كشورها به زلزله زدگان آذربایجان شرقی
 علی لاریجانی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران افزود: امروز به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از نزدیك مسایل و مشكلات زلزله زدگان این استان را مورد بررسی قرار دادیم.

وی اظهار داشت: پیش از این اعضای كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با حضور در مناطق زلزله زده ارزیابی‌‍‌های لازم را برای بررسی چگونگی ارایه كمك‌ها به آسیب دیدگان ناشی از زلزله شدید روز شنبه در استان آذربایجان شرقی را انجام دادند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ حجم خسارات ناشی از این زلزله زیاد است به طوری كه برخی روستاها تا ۱۰۰ درصد تخریب شده اند.

لاریجانی گفت: رسیدگی اولیه به مجروحان و اسكان اضطراری آنها انجام شده و در حال حاضر تامین سرویس‌های بهداشتی و ارایه نظارت‌های بهداشتی در مناطق زلزله زده از ضرورت‌های اولیه آسیب دیدگان است.

وی در خصوص بازسازی منازل مسكونی زلزله زدگان اظهارداشت:‌به چند طریق می توان در این زمینه اقداماتی را انجام داد كه یكی از این طرح‌ها، دادن امكانات ساخت و ساز از جمله سیمان، آجر و میلگرد به روستاییان است تا بتوانند واحدهای مسكونی خود را مجددا احداث كنند.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر می‌توانیم در قالب ارایه كمك‌های بلاعوض و یا وامهای قرض‌الحسنه، مردم زلرله زده را كمك كنیم تا قبل از رسیدن زمستان منازل خود را بازسازی كنند.

لاریجانی ضمن قدردانی از مردم به دلیل ارایه كمك‌های مردمی به زلزله زدگان افزود: ‌مردم كمك‌های بسیاری را به زلزله زدگان ارایه می كنند و در بازدیدهایی كه داشتیم شاهد بودیم كه برخی انجمن‌های خیریه نیز خودشان به طور مستقیم به كمك زلزله‌زدگان آمده‌اند.

وی اظهارداشت: ‌با مسوول بنیاد مسكن صحبت‌هایی شده و وی آمادگی كامل این نهاد را برای بازسازی واحدهای مسكونی مناطق زلزله زده اعلام كرده است.

وی خاطرنشان كرد:‌ دولت و مجلس تلاش می كنند تا مشكل مردم زلزله زده را هر چه سریعتر و به نحو شایسته حل و فصل كنند
کد مطلب: 2976
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *