۰
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۲۱
از سوریه خبر می رسد:

تحصن خبرنگاران سوري درمحکوميت جنايات تروريستهاعليه رسانه ها

گروهی از خبرنگاران و مسئولان رسانه های سوریه با تحصن در مقر خبرگزاری دولتی این کشور (سانا)، جنایات گروه های تروریستی در هدف قرار دادن رسانه های ملی و ترور خبرنگاران شاغل در این رسانه ها را محکوم کردند.
خبرنگاران سوری در پلاکاردهای که در دست داشتند، بر عزم و اصرار خود بر ادامه انعکاس شفاف حقایق و وقایع در سوریه و نیز افشای جنایات تروریستها در حق مردم این کشور تاکید کردند.
در چند روز گذشته افراد مسلح ، علی عباس مدیر اخبار داخلی سانا را در منزلش ترور و گروه خبری شبکه الاخباریه سوریه را در شهر quotation mark تل quotation mark در حومه شمالی شهر دمشق ربودند.
پیش از این هم تروریستها، با بمب گذاری در طبقه سوم ساختمان مرکزی رادیو
و تلویزیون سوریه، سالن های تحریریه و برخی از دفاتر شبکه الاخباریه را منفجر کردند. یک ماه قبل از آن هم با حمله به مقر این شبکه ماهواره ای در حومه
شهر دمشق، آن را تخریب و شماری از کارکنان را به قتل رساندند.
تحصن کنندگان با اشاره به اینکه افراد مسلح با ترور و قتل خبرنگاران نمی توانند از آزادی بیان در سوریه جلوگیری کنند، یادآور شدند، رسانه های ملی این کشور مدافع حق و حقیقت بوده و هستند و این راه را ادامه خواهند داد، حتی اگر به بهای قربانی خونشان باشد.
آنان همچنین از اینکه برخی کشورهای عربی و به ویژه شیخ نشینهای خلیج فارس رسانه های خود را برای جوسازی علیه سوریه بگار گرفته اند، به شدت انتقاد کرده و از آنها خواستند از ادامه حمایتهای مالی و تبلیغاتی از تروریستها دست بردارند.
رئیس شورای ملی رسانه های سوریه که در این تحصن حضور داشت، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: دشمن درصدد ترور و ربایش خبرنگاران سوری برآمده تا اطلاع رسانی مستند و واقعی را هدف قراردهد.
طالب قاضی امین در ادامه گفت، تروریستها هم اکنون به طور آشکار به اقدامات تلافی جویانه علیه رسانه های ملی سوریه دست می زنند، چون این رسانه ها توطئه آنها را برملا کرده و همه مردم به نقشه های شوم دشمنان علیه نظام سیاسی پی برده اند.
کد مطلب: 2979
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *