; ?>; ?> امیدوارم واکنش احمدی‌نژاد در برابر تائید صلاحیت‌ها غیرطبیعی نباشد - مردم سالاری آنلاين
۰
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۲۳

امیدوارم واکنش احمدی‌نژاد در برابر تائید صلاحیت‌ها غیرطبیعی نباشد

عضو ائتلاف پیشرفت با اشاره به اتفاقات روز آخر ثبت‌نام کاندیداهای ریاست‌جمهوری گفت: امیدوارم واکنش احمدی‌نژاد در برابر تائید صلاحیت‌ها غیرطبیعی نباشد.
به گزارش تسنیم، غلامعلی حداد عادل عضو ائتلاف پیشرفت عصر امروز در نشستی که به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در این دانشگاه برگزار شد، ضمن بیان دیدگاههای خود درباره انتخابات به سوالات دانشجویان پاسخ داد.
وی در ابتدای این نشست اظهار داشت: جامعه‌ای می‌تواند پیشرفت کند که در آن انتقال نرم قدرت نهادینه شده باشد و انتقال قدرت براساس سازوکارهای قانونی و تعریف شده و تثبیت شده ایجاد می‌شود.
این عضو ائتلاف پیشرفت تصریح کرد: در انتخابات سال ۸۸ آن چیزی که مخدوش شد این بود که انتقال نرم قدرت می‌رفت تا جای خود را به خشونت دهد و البته دشمن نمی‌خواهد این شیوه در ایران مرسوم شود.
وی تاکید کرد: امیدواریم انتخابات سال ۹۲ در عین حال که پرشور و همراه با شعور باشد، مردم هم آگاهانه رای دهند و هم مشتاقانه شرکت کنند تا این انتقال نرم قدرت تثبیت شودو ملت ایران با قدمی دیگر به این مسئله نزدیک شود و ما بپذیریم به رای اکثریت احترام بگذاریم.
حداد عادل در ادامه نشست به سوال دانشجویان پاسخ داد.
عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا یکی از شما ۳ نفر خروجی این ائتلاف خواهید بود و یا اینکه هر ۳ نفر در عرصه انتخابات حضور خواهید داشت، گفت: فلسفه ائتلاف ما جلوگیری از تعدد و تکثر اصولگرایان بود. جمع‌بندی ما این بود که کسانی که قدرت جمع‌آوری رای بیشتری را دارند، اگر با هم رقابت کنند، شاید این جریان پیروز نشود و تصمیم گرفتیم سازوکاری را از جمله نظرسنجی در ائتلاف مورد توجه قرار دهیم.
حداد عادل خاطرنشان کرد: ما هر ۳ نفر تصمیم گرفتیم ثبت نام کنیم و بعد از اعلام نظر شورای نگهبان و مشخص شدن آرایش صحنه انتخابات براساس واقعیت‌ها بین خودمان تصمیم بگیریم.
این نماینده مجلس در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه قطعا خروجی ائتلاف شما بین همین ۳ نفر خواهد بود، گفت: در حال حاضر احتمال دیگری هم در راه است. البته ما نگفته‌ایم که این ۳ نفر تنها خواهند بود. ما منتظر بودیم ببینیم افراد دیگری از اصولگرایان که داوطلب شدند و ثبت‌نام کردند آیا از نظر کف رای می‌توانند رای قابل توجهی را داشته باشند یا خیر.
حداد عادل یادآور شد: با ورود جلیلی به صحنه انتخابات باید منتظر بمانیم و ببینیم آینده چگونه ترسیم می‌شود و آیا جلیلی جهشی در میزان آرای جامعه دارد. اگر اینگونه باشد واقعیتی است که ما ۳ نفر نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم.
عضو ائتلاف پیشرفت در همین زمینه افزود: هدف ما کمک به پیروزی اصولگرایان است و ما برای پیروزی این جریان کار می‌کنیم.
وی ادامه داد: ممکن است نتیجه این ائتلاف شکل دیگری شود. صحنه به سرعت در حال تغییر است. با اتفاقات روز گذشته شکل صحنه عوض شده است. ممکن است خیلی‌ها انصراف دهند و خیلی‌ها ائتلاف کنند و مردم هم به سمت نامزدهای جدیدی تمایل پیدا کنند.
حداد عادل افزود: از اینکه تاکنون فرد نهایی ائتلاف خود را اعلام نکرده‌ایم، پشیمان نیستیم. چون فکر می‌کنیم تصمیم درستی بود و باید منتظر روزهای آینده بود.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره حضور هاشمی و مشایی در انتخابات گفت: ما از اول هم پیش‌بینی می‌کردیم انتخابات آینده ۳ قطبی و با حضور اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و طرفداران دولت رقم خواهد خورد و باید دید بعد از تایید صلاحیت‌ها طیف‌ها چه شکلی پیدا می‌کنند، اما روند حرکت اصولگرایان به جریان اصلاح‌طلبان و دولت ارتباطی ندارد.
حداد عادل در پاسخ به سوال دیگری درباره برنامه‌اش برای سیاست خارجی و ارتباط با آمریکا پاسخ داد: باید به واقعیت‌های موجود اعتنا کنیم. آمریکایی‌ها باید بپذیرند که ملت ایران ملتی مستقل است و مادامی که این شرایط رعایت شود، هرگونه مذاکره و گفت‌وگو قابل بحث است. اما اگر آمریکا به دیده احترام به حقوق ملت ایران نگاه می‌کند، باید از بهانه‌تراشی، فشار و دخالت در ایران دست بردارد.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا ثبت‌نام همزمان هاشمی و مشایی در انتخابات دلیل در ارتباط بودن این دو جریان است، گفت: ما نه تفکر و رفتار سیاسی آقای احمدی‌نژاد و مشایی را می‌پسندیم و نه هاشمی را؛ اما حضور همزمان اینها در کنار همدیگر و در آخرین دقایق ثبت‌نام تعجب‌آور است.
این نماینده مجلس تصریح کرد: خیلی گمانه‌زمانی‌ها شده بود که آقای هاشمی می‌آید یا نمی‌آید؛ اما به نظرم آقای احمدی‌نژاد بدش نمی‌آید صحنه انتخابات آینده دو قطبی شود و شاید احمدی‌نژاد از این که هاشمی ثبت نام کرده است خوشحال هم شده باشد به تصور اینکه مثل دو دوره گذشته با دو قطبی کردن فضا نتیجه بگیرد.
حداد عادل افزود: این دو جریان اشتراکاتی با هم دارند، یکی این است که افراد حزب‌اللهی و اصولگرایان به هر دوی آنها انتقاد دارند.
وی ادامه داد: دو قطبی بودن انتخابات آینده از نوع انتخابات ۸۸ نیست و به جای اینکه انتخابات بین دو قطب مشایی و هاشمی باشد بین اصولگرایان و طرفداران هاشمی خواهد بود.
عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به سوال دیگری درباره نقاط مثبت و ضعف دولت احمدی‌نژاد گفت: در این دولت عموما افرادی پرکار و سالمی روی کار بودند و ارتباط نزدیک رئیس جمهور با مردم، سفرهای استانی، مسکن مهر و پافشاری بر مبانی انقلاب در سیاست‌های هسته‌ای خوب بود، اما بیان مطالبی مانند نفی هلوکاست که بهانه دست رسانه‌های اسرائیلی داد، باعث شد برخی از حرف‌های درست آقای احمدی‌نژاد شنیده نشود که مسئله خوبی نبود.
حداد عادل با اشاره به بعضی نقاط ضعف دولت گفت: بی‌توجهی به قانون، انحراف فرهنگی و سپردن مسئله فرهنگی به دست کسانی که حتی تصمیمات دوره اول احمدی‌نژاد را نفی می‌کردند و عدم تعامل و تفاهم با قوای دیگر از نقاط ضعف احمدی‌نژاد بود.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره تصمیم دولتش برای حصر موسوی و کروبی نیز گفت: به نظرم آن تصمیم حداقل‌‌ترین کاری بود که نظام می‌توانست برای آنها انجام دهد. اقدامی که هم به نفع خود آن دو نفر و هم به نفع نظام بود.
عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به سوال دیگری درباره اقدامات قالیباف در شهرداری تهران نیز گفت: به نظرم آقای قالیباف را دعوت کنید و شخصا از ایشان سوال کنید. حضور ما در یک ائتلاف به معنای آن نیست که از همه کارهای همدیگر باخبر شویم، بلکه هدف کم شدن تعدد اصولگرایان است.
حداد عادل در پاسخ به سوال دیگری درباره امکان به وحدت رسیدن جریانهای مختلف اصولگرایی گفت: ما در درون جریان اصولگرایی طیف‌های مختلفی مانند جبهه پیروان امام و رهبری، جمعیت ایثارگران و جبهه پایداری داریم. ائتلاف ما به معنی یک تشکل سیاسی نیست و ما نیامده‌ایم در درون جریان اصولگرایی حزبی را تشکیل دهیم.
وی افزود: البته جبهه پایداری جبهه‌ای درون گفتمان اصولگرایی است و اختلاف ما با آنها در زمینه اختلاف سلیقه‌هاست. آنها بر روی برخی امور اصرار بیشتری می‌کنند و ما بر روی برخی امور دیگر اصرار می‌کنیم.
این نماینده مجلس گفت: اگر اصولگرایان به این نتیجه برسند که اصل اصولگرایی در خطر است، چه جبهه پایداری و چه سایر تشکل‌های اصولگرایی این آمادگی را دارند که در نهایت با همدیگر همکاری کنند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر با شرایطی که وجود دارد، احتمال نزدیک شدن گرایش‌های مختلف اصولگرایی کاملا قوت گرفته است.
عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به سوال دیگر درباره احتمال حضور کاندیدای دولت و میزان رای او در جامعه نیز گفت: این احتمال وجود دارد که اصلا کاندیدای مورد نظر دولت از صافی شورای نگهبان عبور نکند و در این صورت کار انتخاباتی دولت شکل نگیرد و البته احتمال اینکه هر ۳ گزینه دولت از این صافی عبور نکنند وجود دارد.
وی درباره عملکرد اصولگرایان در برابر این جریان نیز گفت: سرنوشت حساسی را پیش‌رو داریم. این بستگی به این دارد که اصولگرایان در درون خود چه تشخیص درستی از شرایط داشته باشند و چقدر حاضر باشند که سبد رای اصولگرایان نشکند. اگر قرار شد در ائتلاف من و آقای ولایتی و قالیباف و آقای جلیلی و ابوترابی همه بیاییم، انتخابات را باخته‌ایم. البته من این هوشمندی را می‌بینم که اصولگرایان به سمت وحدت پیش روند.
حداد عادل درباره اعلام نظر جامعتین درباره گزینه نهایی اصولگرایان نیز گفت: خود جامعتین اعلام کردند که مصداق را تعیین نمی‌کنند. البته نظر آنها محترم است، ولی خود آنها نیز به این نتیجه نرسیدند که گزینه تعیین کنند.
این نماینده مجلس افزود: ما با آنها در ارتباط هستیم، اما اینکه آنها خواسته باشند فردی را تعیین کنند از سوی آنها اعلام نشده است.
عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه به غیر نظرسنجی چه ملاک‌های برای انتخاب گزینه نهایی مطرح است گفت: مشروعیت، مقبولیت و کارآمدی هر سه مهم است.
وی ادامه داد: آقای جلیلی را ناتوان از نظر اجرایی نمی‌بینم با وجود اینکه سابقه اجرایی چندانی نداشته‌اند. آقای قالیباف نیز اعتبار کارش در ساخت و ساز و امور اجرایی مشهود است و بنده نیز از روز اول انقلاب دارای مسئولیت‌هایی بوده‌‌ام.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره واکنش احتمالی احمدی‌نژاد در برابر عدم تائید صلاحیت کاندیداهای دولت گفت: از خصوصیات احمدی‌نژاد این است که غیرقابل پیش‌بینی است و رفتارهایش را نمی‌توان پیش‌بینی کرد، ولی من نگران واکنش ایشان نیستم و امیدوارم واکنش ایشان غیرطبیعی نباشد.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره برنامه دولتش در خصوص ارتباط با دولت سوریه گفت: داستان سوریه بسیار توطئه‌آمیز است. در سوریه نیز مانند بقیه کشورهای عربی از نظر سازوکارهای دموکراتیک اشکالاتی وجود داشت که در آن شکی نیست، اما این به معنی وجود دموکراسی همه کشورهای عربی نیست.
وی افزود: بنده شخصا با مسئولان سوری در زمان ریاست مجلس ملاقات‌هایی را داشته‌ام و آنها بشار را فردی پاک، سالم، پاک و بااخلاق می‌دانند.
وی با بیان اینکه سوریه در میان کشورهای اسلامی تنها کشوری است که در برابر اسرائیل تعظیم نکرده است، گفت: به دلیل حمایت‌های سوریه از حزب‌الله دشمنان اسلام در قضیه بیداری اسلامی سراغ بشار رفتند و در حالی که او در کنار مخالفان محبوبیت‌های مردمی هم داشت، این مسئله را در این کشور ایجاد کردند.
عضو ائتلاف پیشرفت گفت: آنها به دنبال این هستند بعد از سرنگونی سوریه سراغ حزب‌الله روند تا خیال اسرائیل از واقعیت مقاومت راحت شود.
وی در انتها با بیان اینکه وضع میدانی مسائل سوریه به نفع بشار است، گفت: باید دید در آینده چه رخ می‌دهد و ما تلاش می‌کنیم حلقه مقاومت در سوریه گسیخته نشود.حداد عادل در دانشگاه تهران:
امیدوارم واکنش احمدی‌نژاد در برابر تائید صلاحیت‌ها غیرطبیعی نباشد
خبرگزاری تسنیم: عضو ائتلاف پیشرفت با اشاره به اتفاقات روز آخر ثبت‌نام کاندیداهای ریاست‌جمهوری گفت: امیدوارم واکنش احمدی‌نژاد در برابر تائید صلاحیت‌ها غیرطبیعی نباشد.
نسخه قابل چاپ
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، غلامعلی حداد عادل عضو ائتلاف پیشرفت عصر امروز در نشستی که به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در این دانشگاه برگزار شد، ضمن بیان دیدگاههای خود درباره انتخابات به سوالات دانشجویان پاسخ داد.
وی در ابتدای این نشست اظهار داشت: جامعه‌ای می‌تواند پیشرفت کند که در آن انتقال نرم قدرت نهادینه شده باشد و انتقال قدرت براساس سازوکارهای قانونی و تعریف شده و تثبیت شده ایجاد می‌شود.
این عضو ائتلاف پیشرفت تصریح کرد: در انتخابات سال ۸۸ آن چیزی که مخدوش شد این بود که انتقال نرم قدرت می‌رفت تا جای خود را به خشونت دهد و البته دشمن نمی‌خواهد این شیوه در ایران مرسوم شود.
وی تاکید کرد: امیدواریم انتخابات سال ۹۲ در عین حال که پرشور و همراه با شعور باشد، مردم هم آگاهانه رای دهند و هم مشتاقانه شرکت کنند تا این انتقال نرم قدرت تثبیت شودو ملت ایران با قدمی دیگر به این مسئله نزدیک شود و ما بپذیریم به رای اکثریت احترام بگذاریم.
حداد عادل در ادامه نشست به سوال دانشجویان پاسخ داد.
عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا یکی از شما ۳ نفر خروجی این ائتلاف خواهید بود و یا اینکه هر ۳ نفر در عرصه انتخابات حضور خواهید داشت، گفت: فلسفه ائتلاف ما جلوگیری از تعدد و تکثر اصولگرایان بود. جمع‌بندی ما این بود که کسانی که قدرت جمع‌آوری رای بیشتری را دارند، اگر با هم رقابت کنند، شاید این جریان پیروز نشود و تصمیم گرفتیم سازوکاری را از جمله نظرسنجی در ائتلاف مورد توجه قرار دهیم.
حداد عادل خاطرنشان کرد: ما هر ۳ نفر تصمیم گرفتیم ثبت نام کنیم و بعد از اعلام نظر شورای نگهبان و مشخص شدن آرایش صحنه انتخابات براساس واقعیت‌ها بین خودمان تصمیم بگیریم.
این نماینده مجلس در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه قطعا خروجی ائتلاف شما بین همین ۳ نفر خواهد بود، گفت: در حال حاضر احتمال دیگری هم در راه است. البته ما نگفته‌ایم که این ۳ نفر تنها خواهند بود. ما منتظر بودیم ببینیم افراد دیگری از اصولگرایان که داوطلب شدند و ثبت‌نام کردند آیا از نظر کف رای می‌توانند رای قابل توجهی را داشته باشند یا خیر.
حداد عادل یادآور شد: با ورود جلیلی به صحنه انتخابات باید منتظر بمانیم و ببینیم آینده چگونه ترسیم می‌شود و آیا جلیلی جهشی در میزان آرای جامعه دارد. اگر اینگونه باشد واقعیتی است که ما ۳ نفر نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم.
عضو ائتلاف پیشرفت در همین زمینه افزود: هدف ما کمک به پیروزی اصولگرایان است و ما برای پیروزی این جریان کار می‌کنیم.
وی ادامه داد: ممکن است نتیجه این ائتلاف شکل دیگری شود. صحنه به سرعت در حال تغییر است. با اتفاقات روز گذشته شکل صحنه عوض شده است. ممکن است خیلی‌ها انصراف دهند و خیلی‌ها ائتلاف کنند و مردم هم به سمت نامزدهای جدیدی تمایل پیدا کنند.
حداد عادل افزود: از اینکه تاکنون فرد نهایی ائتلاف خود را اعلام نکرده‌ایم، پشیمان نیستیم. چون فکر می‌کنیم تصمیم درستی بود و باید منتظر روزهای آینده بود.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره حضور هاشمی و مشایی در انتخابات گفت: ما از اول هم پیش‌بینی می‌کردیم انتخابات آینده ۳ قطبی و با حضور اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و طرفداران دولت رقم خواهد خورد و باید دید بعد از تایید صلاحیت‌ها طیف‌ها چه شکلی پیدا می‌کنند، اما روند حرکت اصولگرایان به جریان اصلاح‌طلبان و دولت ارتباطی ندارد.
حداد عادل در پاسخ به سوال دیگری درباره برنامه‌اش برای سیاست خارجی و ارتباط با آمریکا پاسخ داد: باید به واقعیت‌های موجود اعتنا کنیم. آمریکایی‌ها باید بپذیرند که ملت ایران ملتی مستقل است و مادامی که این شرایط رعایت شود، هرگونه مذاکره و گفت‌وگو قابل بحث است. اما اگر آمریکا به دیده احترام به حقوق ملت ایران نگاه می‌کند، باید از بهانه‌تراشی، فشار و دخالت در ایران دست بردارد.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا ثبت‌نام همزمان هاشمی و مشایی در انتخابات دلیل در ارتباط بودن این دو جریان است، گفت: ما نه تفکر و رفتار سیاسی آقای احمدی‌نژاد و مشایی را می‌پسندیم و نه هاشمی را؛ اما حضور همزمان اینها در کنار همدیگر و در آخرین دقایق ثبت‌نام تعجب‌آور است.
این نماینده مجلس تصریح کرد: خیلی گمانه‌زمانی‌ها شده بود که آقای هاشمی می‌آید یا نمی‌آید؛ اما به نظرم آقای احمدی‌نژاد بدش نمی‌آید صحنه انتخابات آینده دو قطبی شود و شاید احمدی‌نژاد از این که هاشمی ثبت نام کرده است خوشحال هم شده باشد به تصور اینکه مثل دو دوره گذشته با دو قطبی کردن فضا نتیجه بگیرد.
حداد عادل افزود: این دو جریان اشتراکاتی با هم دارند، یکی این است که افراد حزب‌اللهی و اصولگرایان به هر دوی آنها انتقاد دارند.
وی ادامه داد: دو قطبی بودن انتخابات آینده از نوع انتخابات ۸۸ نیست و به جای اینکه انتخابات بین دو قطب مشایی و هاشمی باشد بین اصولگرایان و طرفداران هاشمی خواهد بود.
عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به سوال دیگری درباره نقاط مثبت و ضعف دولت احمدی‌نژاد گفت: در این دولت عموما افرادی پرکار و سالمی روی کار بودند و ارتباط نزدیک رئیس جمهور با مردم، سفرهای استانی، مسکن مهر و پافشاری بر مبانی انقلاب در سیاست‌های هسته‌ای خوب بود، اما بیان مطالبی مانند نفی هلوکاست که بهانه دست رسانه‌های اسرائیلی داد، باعث شد برخی از حرف‌های درست آقای احمدی‌نژاد شنیده نشود که مسئله خوبی نبود.
حداد عادل با اشاره به بعضی نقاط ضعف دولت گفت: بی‌توجهی به قانون، انحراف فرهنگی و سپردن مسئله فرهنگی به دست کسانی که حتی تصمیمات دوره اول احمدی‌نژاد را نفی می‌کردند و عدم تعامل و تفاهم با قوای دیگر از نقاط ضعف احمدی‌نژاد بود.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره تصمیم دولتش برای حصر موسوی و کروبی نیز گفت: به نظرم آن تصمیم حداقل‌‌ترین کاری بود که نظام می‌توانست برای آنها انجام دهد. اقدامی که هم به نفع خود آن دو نفر و هم به نفع نظام بود.
عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به سوال دیگری درباره اقدامات قالیباف در شهرداری تهران نیز گفت: به نظرم آقای قالیباف را دعوت کنید و شخصا از ایشان سوال کنید. حضور ما در یک ائتلاف به معنای آن نیست که از همه کارهای همدیگر باخبر شویم، بلکه هدف کم شدن تعدد اصولگرایان است.
حداد عادل در پاسخ به سوال دیگری درباره امکان به وحدت رسیدن جریانهای مختلف اصولگرایی گفت: ما در درون جریان اصولگرایی طیف‌های مختلفی مانند جبهه پیروان امام و رهبری، جمعیت ایثارگران و جبهه پایداری داریم. ائتلاف ما به معنی یک تشکل سیاسی نیست و ما نیامده‌ایم در درون جریان اصولگرایی حزبی را تشکیل دهیم.
وی افزود: البته جبهه پایداری جبهه‌ای درون گفتمان اصولگرایی است و اختلاف ما با آنها در زمینه اختلاف سلیقه‌هاست. آنها بر روی برخی امور اصرار بیشتری می‌کنند و ما بر روی برخی امور دیگر اصرار می‌کنیم.
این نماینده مجلس گفت: اگر اصولگرایان به این نتیجه برسند که اصل اصولگرایی در خطر است، چه جبهه پایداری و چه سایر تشکل‌های اصولگرایی این آمادگی را دارند که در نهایت با همدیگر همکاری کنند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر با شرایطی که وجود دارد، احتمال نزدیک شدن گرایش‌های مختلف اصولگرایی کاملا قوت گرفته است.
عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به سوال دیگر درباره احتمال حضور کاندیدای دولت و میزان رای او در جامعه نیز گفت: این احتمال وجود دارد که اصلا کاندیدای مورد نظر دولت از صافی شورای نگهبان عبور نکند و در این صورت کار انتخاباتی دولت شکل نگیرد و البته احتمال اینکه هر ۳ گزینه دولت از این صافی عبور نکنند وجود دارد.
وی درباره عملکرد اصولگرایان در برابر این جریان نیز گفت: سرنوشت حساسی را پیش‌رو داریم. این بستگی به این دارد که اصولگرایان در درون خود چه تشخیص درستی از شرایط داشته باشند و چقدر حاضر باشند که سبد رای اصولگرایان نشکند. اگر قرار شد در ائتلاف من و آقای ولایتی و قالیباف و آقای جلیلی و ابوترابی همه بیاییم، انتخابات را باخته‌ایم. البته من این هوشمندی را می‌بینم که اصولگرایان به سمت وحدت پیش روند.
حداد عادل درباره اعلام نظر جامعتین درباره گزینه نهایی اصولگرایان نیز گفت: خود جامعتین اعلام کردند که مصداق را تعیین نمی‌کنند. البته نظر آنها محترم است، ولی خود آنها نیز به این نتیجه نرسیدند که گزینه تعیین کنند.
این نماینده مجلس افزود: ما با آنها در ارتباط هستیم، اما اینکه آنها خواسته باشند فردی را تعیین کنند از سوی آنها اعلام نشده است.
عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه به غیر نظرسنجی چه ملاک‌های برای انتخاب گزینه نهایی مطرح است گفت: مشروعیت، مقبولیت و کارآمدی هر سه مهم است.
وی ادامه داد: آقای جلیلی را ناتوان از نظر اجرایی نمی‌بینم با وجود اینکه سابقه اجرایی چندانی نداشته‌اند. آقای قالیباف نیز اعتبار کارش در ساخت و ساز و امور اجرایی مشهود است و بنده نیز از روز اول انقلاب دارای مسئولیت‌هایی بوده‌‌ام.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره واکنش احتمالی احمدی‌نژاد در برابر عدم تائید صلاحیت کاندیداهای دولت گفت: از خصوصیات احمدی‌نژاد این است که غیرقابل پیش‌بینی است و رفتارهایش را نمی‌توان پیش‌بینی کرد، ولی من نگران واکنش ایشان نیستم و امیدوارم واکنش ایشان غیرطبیعی نباشد.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره برنامه دولتش در خصوص ارتباط با دولت سوریه گفت: داستان سوریه بسیار توطئه‌آمیز است. در سوریه نیز مانند بقیه کشورهای عربی از نظر سازوکارهای دموکراتیک اشکالاتی وجود داشت که در آن شکی نیست، اما این به معنی وجود دموکراسی همه کشورهای عربی نیست.
وی افزود: بنده شخصا با مسئولان سوری در زمان ریاست مجلس ملاقات‌هایی را داشته‌ام و آنها بشار را فردی پاک، سالم، پاک و بااخلاق می‌دانند.
وی با بیان اینکه سوریه در میان کشورهای اسلامی تنها کشوری است که در برابر اسرائیل تعظیم نکرده است، گفت: به دلیل حمایت‌های سوریه از حزب‌الله دشمنان اسلام در قضیه بیداری اسلامی سراغ بشار رفتند و در حالی که او در کنار مخالفان محبوبیت‌های مردمی هم داشت، این مسئله را در این کشور ایجاد کردند.
عضو ائتلاف پیشرفت گفت: آنها به دنبال این هستند بعد از سرنگونی سوریه سراغ حزب‌الله روند تا خیال اسرائیل از واقعیت مقاومت راحت شود.
وی در انتها با بیان اینکه وضع میدانی مسائل سوریه به نفع بشار است، گفت: باید دید در آینده چه رخ می‌دهد و ما تلاش می‌کنیم حلقه مقاومت در سوریه گسیخته نشود.
کد مطلب: 29905
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *