۰
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۰۵
سخنگوی مرسی:

ایران بخشی از راه‌حل بحران سوریه است

سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که ایران بخشی از راه‌حل بحران سوریه است و تماس‌ها با آن برای دستیابی به حل‌وفصل سیاسی این بحران ادامه دارد.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه الیوم السابع، «ایهاب فهمی» طی اظهاراتی در یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر ریاست جمهوری مصر گفت: گرایش مصر به سمت ایران به این دلیل است که مصر تمایل دارد با قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی روابط متوازن برقرار نماید.
وی افزود که مصر معتقد است ایران از کشورهای موثر است و اگر برخی‌ها اعتقاد دارند ایران بخشی از مشکلات در سوریه است، مصر بر این عقیده است که ایران می‌تواند بخشی از راه‌حل بحران در سوریه باشد و در تماس‌ها و ارتباطات ما با طرف ایرانی به توافق بر سر ضرورت دستیابی به حل‌وفصل سیاسی بحران سوریه دست یافتیم.
فهمی در خصوص روابط با ترکیه و تکرار سفرهای نخست‌وزیر، وزیر دفاع و معاون رئیس جمهور مصر به ترکیه نیز تصریح کرد: روابط بین مصر و ترکیه کاملا طبیعی، استراتژیک و در همه زمینه‌هاست و طبیعی است که این سفرها در زمینه‌های مختلف صورت گیرد و هیچ جای تعجب ندارد و این توسعه روابط در جهت مثبت برای دو کشور است.
وی افزود که بُعد سوریه بُعد مهم در روابط بین مصر و ترکیه است و «عصام الحداد» معاون رئیس جمهور در سفر به ترکیه حامل پیامی برای «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه است که به راهکار فعال‌سازی نقش ترکیه در طرح پیشنهادی مصر برای حل بحران سوریه اختصاص دارد.
کد مطلب: 30018
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *