۰
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۰

مسکو توافق پشت پرده ای درباره سوریه نداشته است

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو هرگز مواضع خود در قبال سوریه را تغییر نخواهد داد بنابراین پشت پرده هیچ گونه توافقی با غرب نکرده‌ایم.
به گزارش تسنیم، سرگئی لاوروف در گفتگو با شبکه المیادین بار دیگر بر وفاداری مسکو به تعهدات و وعده های خود در قبال سوریه تاکید کرد.
وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: توافق روسیه و آمریکا درباره سوریه برای تشکیل کنفرانس بین المللی همچنان وجود دارد و مسکو نیز بر مشارکت ایران در کنفرانس "ژنو۲" درباره سوریه تاکید دارد اگرچه هنوز بر سر این مساله با غرب به توافق نرسیده ایم.
لاوروف در ادامه افزود: حزب‌الله لبنان در سوریه نمی‌جنگد بلکه از مقدسات شیعیان دفاع می‌کند.
وی با اشاره به اظهارات جان کری مبنی بر نقش نداشتن بشار اسد در دولت انتقالی سوریه گفت: وزیر خارجه آمریکا به دلیل مشکل بودن راضی کردن مخالفان سوریه برای گفتگو با دولت، این اظهارات را مطرح کرد.
وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که اقدام اتحادیه عرب در اعطای کرسی سوریه به مخالفان حل بحران این کشور را به تعویق می‌اندازد.
سرگئی لاوروف در گفتگو با المیادین ادامه داد: اختلافات میان واشنگتن و مسکو بویژه درباره برنامه های احتمالی کنفرانس بین المللی و کشورهای شرکت کننده در آن همچنان وجود دارد.
مسکو تاکید دارد که در کنفرانس بین المللی ژنو۲ باید همه کشورهای شرکت کننده در کنفرانس ژنو ۱ مشارکت کنند و علاوه بر آن کشورهایی مانند ایران و عربستان که در ژنو۱ شرکت نکرده اند در کنفرانس ژنود ۲ حضور داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: آمریکا برای مشارکت کشورهای معین و حامی مخالفان در کنفرانس ژنو۲ سعی دارد تعداد کشورهای شرکت کننده دراین کنفرانس را کاهش دهد.
وی اعلام کرد: اما مسکو بر این بارو است که در این کنفرانس باید همه کشورهای مداخله کننده در امور سوریه به جزء مخالفان و احزاب تندرو و تروریستی شرکت داشته باشند.
کد مطلب: 30003
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *