۰
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۶

آمریکا استاندارد چارترد انگلیس را به‌ دلیل بی اعتنایی به تحریم ایران ۳۴۰ میلیون دلار جریمه کرد

بانک انگیسی استاندارد چارترد به علت انجام مبادلات مالی ۲۵۰ میلیارد دلاری با ایران از سوی ناظران بانکی نیویورک ۳۴۰ میلیون دلار جریمه شد.
 استاندارد چارترد به علت انجام مبادلات مالی مرتبط با ایران در یک توافق سریع ۳۴۰ میلیون دلار به ناظران بانکی نیویورک پرداخت خواهد کرد.

آمریکا این بانک انگلیسی را متهم کرده است طی سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار با ایران مبادله مالی داشته و بدین ترتیب تحریم ها علیه ایران را نقض کرده است.

بر اساس گزارش رویترز استاندارد چارترد اعلام کرد که ۲ طرف به توافق‌هایی از جمله پرداخت ۳۴۰ میلیون دلار از سوی این بانک دست یافته‌اند. با پرداخت این مبلغ بانک استاندارد چارتر می تواند به فعالیت های خود در آمریکا ادامه دهد.

دولت آمریکا تاکنون به بهانه تحریم ها علیه ایران مبالغ هنگفتی را از بانک ها و موسسات مالی غیر آمریکایی گرفته است. در سال ۲۰۱۰، بانک بارکلیز ۲۹۸ میلیون دلار برای حل و فصل بررسی مشترک مقامات فدرال و نیویورک پرداخت کرد. گروه بانکداری لویدز و گروه کردیت سوئیس نیز توافق کردند تا به ترتیب ۳۵۰ و ۵۳۶ میلیون دلار به دولت آمریکا به عنوان جریمه همکاری خود با ایران بپردازند. بانک‌های «آی‌ان‌جی» و «ان‌وی» نیز با پرداخت ۶۱۹ میلیون دلار به آمریکا موافقت کرده اند. بانک «اچ‌اس‌بی‌سی» نیز به گفته مقامات این بانک تحت پیگیرد از سوی آمریکا قرار دارد.
کد مطلب: 3033
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *