۲
۴
جمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۵
جزئیات حادثه درگذشت آتش نشان شهید امید عباسی

زمان و مکان برگزاری مراسم تشییع پیکر آتش نشان فداکار

زمان و مکان برگزاری مراسم تشییع پیکر آتش نشان فداکار
درگذشت آتش نشان فداکاری که جان یک کودک ۹ ساله را نجات داده بود، زمانی بیشتر مورد توجه قرار گرفت که او اعضای بدن خود را نیز به خواست خود اهدا کرد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، ساعت ۱۴:۱۸ روز سه شنبه، آتش سوزی در یک برج مسکونی در شهرک شهید باقری در غرب تهران به آتش نشانان اعلام شد که بلافاصله ۴ ایستگاه به همراه گروه نجات، سه خودرو بالابر، تانکر آبرسان و پشتیبان به محل حادثه اعزام شدند. آتش سوزی در یک واحد در طبقه دهم این ساختمان ۴۰ واحدی به دلیل بی احتیاطی اعضای یک خانواده رخ داده بود. در زمان حادثه زن جوان به همراه دو فرزندش در خانه حضور داشتند. این زن به همراه پسرش توانسته بود از خانه خارج شود اما دختر ۹ ساله اش که از پنجره آویزان بود و در آستانه سقوط قرار داشت توسط آتش نشانان از مرگ نجات یافت. یکی از آتش نشانان برای نجات دختر ۹ ساله ماسک اکسیژن خود را به دخترک وصل کرد که به دلیل سوختگی و دودزدگی ناشی از گازهای متصاعد، در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان پیامبران بستری شد. این آتش نشان فداکار که امید عباسی نام داشت و فرمانده ۳۵ ساله ایستگاه ۶۸ سازمان‌آتش نشانی بود، دچار مرگ مغزی شده بود و از آنجا که پیش تر، کارت اهدای عضو دریافت و آمادگی خود برای اهدای اعضای بدنش در صورت مرگ مغزی را اعلام کرده بود بدن وی برای انجام معاینات پزشکی به بیمارستان مسیح دانشوری منتقل شد تا فداکاری او به حد اعلا برسد. البته به دلیل اینکه بخش‌های داخلی بدن وی دچار آسیب جدی شده‌ است، آزمایش‌ها نشان داده‌اند که فقط کبد و کلیه‌ها قابل پیوند زدن هستند.
در همین حال سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با صدور اطلاعیه ای زمان و مکان برگزاری مراسم تشییع پیکر آتش نشان فداکار شهید امید عباسی را اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است:
"هر چه داریم، به برکت جان فشانی ها و فداکاری هاست، به برکت روحیه شهادت طلبانه است." مقام معظم رهبری
آتش نشانی جایگاه انسان هایی از جنس ایثار، گذشت، فداکاری، رشادت از جان گذشتگی و دلاور مردی است که برای حفاظت و صیانت از جان و مال هم نوعان، بی محابا به دل شعله های سرکش سرخ و زرد آتش می زنند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی نمایند. بنا بر فرمایش پیامبر اسلام "هر کس گروهی از مسلمانان را از خطر سیل یا آتش سوزی نجات دهد، بهشت بر او واجب می شود"، چنین انسان هایی که بدون چشم داشت مالی و تنها با عشق یاری به مردم، خود را در معرض مخاطرات حوادث قرار می‌دهند، بدون تردید شایسته بهترین تقدیرها و ستایش ها هستند. شهید "امید عباسی" آتش نشان فداکاری بود که با جانفشانی خود در حادثه آتش سوزی ساختمان مسکونی و نجات دختر خردسال زندگی اش را به وی هدیه کرد و لبخند امید را بر لب خانواده ای نشاند و آسمانی شد. امید عباسی با اهدای اعضای بدن خود به بیماران نیازمند، همچون دیگر شهیدان عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بار دیگر غیرت و مردانگی جامعه آتش نشانان را به تصویر کشید. مراسم تشییع پیکراین آتش نشان فداکار تهرانی روز یکشنبه ۲۹/۰۲/۹۲ ساعت ۱۰ صبح در محل اداره مرکزی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران واقع در خیابان آزادی،نبش خیابان میمنت برگزار می شود.
برای دیدن فیلم مربوط به اهدای اعضای بدن شهید عباسی بر روی فایل ضمیمه کلیک کنید.
کد مطلب: 30347
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


انسان های بزرگ، کارهای بزرگ می کنند. عباسی در میان غبار و دود، در بالا ترین جای زمین، جایی معلق در میان آسمان و خاک؛ خودخواهی را به روی زمین پست پرتاب کرد و خود به اوج رفت. شاید عباسی تنها ذره ای اکسیژن به آن بچه برای زنده ماندن داده باشد ولی خود نیز شاید نمیداند که آن اکسیژن، می تواند حیات را در رگ های بی رگ بسیاری از گرفتاران در غبار خودخواهی به جریان و فوران وادارد.
آرش
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرافتت مرد.

و درود بر تمامی انسانهای فداکار و از جان گذشته