۰
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۰

مهمان‌پرست: انگليس حامي بزرگ تروريسم دولتي است

دستيار ويژه وزير خارجه ايران در پاسخ به پرسش خبرنگاري در مورد اتهامات نخست‌وزير انگليس مبني بر دخالت ايران در حادثه انفجار اتوبوس گردشگران اسراييلي در بلغارستان اظهار كرد: جمهوری اسلامی ایران اظهارات بی اساس منتسب به نخست وزیر انگلیس در دیدار با همتای بلغاری خود را مردود مي داند.
رامين مهمان‌پرست، سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان افزود: این گونه اظهارات غیرواقعی، هدفی جز تخریب روابط دوستانه با شريکان خارجی جمهوری اسلامی ایران را دنبال نمي‌كند و به‌طور قطع راه به جایی نخواهد برد.

او افزود: این اظهارات، آشکارا نمایانگر آن است که رفتار سیاست خارجی انگلیس در قبال جمهوری اسلامی ایران هم‌چنان خصمانه است.

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان با بيان اين كه جمهوری اسلامی ایران همواره مخالفت خود را با ارتکاب هرگونه اقدام تروریستی ابراز كرده، با محكوم كردن اقدام تروریستی در فرودگاه بورگاس بلغارستان، رژيم صهيونيستي و دولت انگليس را از بزرگ‌ترين حاميان تروريسم دولتي دانست.

نخست‌وزير بلغارستان پس از ديدار اخير خود با نخست‌وزير انگليس در مصاحبه‌اي مطبوعاتي به نقل از ديويد كامرون گفت كه اطلاعاتي در اختيار دارد كه نشان مي‌دهد ايران و حزب الله در پس حـادثه انفجار ۱۸ جولاي اتوبوس گردشگران اسراييلي در فرودگاه بورگاس هستند.

در عين حال نخست‌وزير بلغارستان تصريح كرده كه سازمان‌هاي اطلاعاتي بلغارستان اطلاعات مشخصي در اين رابطه ندارند.
کد مطلب: 3102
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *