۱۰
۴
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۸
صدا وسیما هم قطعنامه های تحریم را کاغذ پاره کرد!

طراحی مناظره به نفع اصولگرایان

طراحی مناظره به نفع اصولگرایان

مناظره انتخاباتی صدا سیما به نفع سعید جلیلی و نامزدهای اصولگرا طراحی شده بود و مهمترین مساله کشور یعنی تحریم ها و سیاست خارجی را به حاشیه برد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر مناظره دیروز آگاهانه یا ناآگاهانه به نفع سعید جلیلی و سایر کاندیداهای اصولگرا بود. در این مناظره که به شکل کاملا پیش افتاده و نازلی برگزار شد کاندیداهای جریان اصولگرا که می بایست پاسخگوی وضع موجود می بودند در مقام مدعی آن بر آمدند و حتی در برخی مواقع نزدیکترین هم پیمانان دولت در روزهای نه چندان دور یعنی حداد عادل و سعید جلیلی به گونه ای از عملکرد دولت سخن گفتند که گویی از روز اول منتقد دولت بوده اند. در واقع ساختار مناظره دیروز از دو وجه به نفع اصولگراها بود:۱- از پاسخگویی درباره عملکرد دولت اصولگرا شانه خالی کردند۲- در مقام مدعی وضع موجود قرار گرفتند.
ساختار مناظره در میان کاندیداهای اصولگرا هم بیش از همه به نفع سعید جلیلی بود چرا که وی بیش از سایر کاندیداهای اصولگرا مثل قالیباف و ولایتی دستش از کارنامه و کرده ها خالیست و در واقع هیچ سابقه اجرایی جدی ندارد. به همین دلیل بود که تایید صلاحیت وی مورد انتقاد واقع شد که چرا جلیلی با هیچ سابقه اجرایی تایید صلاحیت می شود اما بزرگانی همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی با آن همه خدمات گرانبهای اجرایی رد صلاحیت. علی ایحال مناظره دیروز از این جهت به نفع جلیلی بود که کسی از وی نپرسید شما بر اساس کدام سوابق مهم اجرایی در گردونه انتخابات قرار گرفته اید یا اساسا برنامه شما برای اداره کشور چیست؟ آیا به صرف داشتن یک گفتمان محدود می توانید دم از بهبود وضع موجود بزنید؟ و...
نکته دیگر درباره مناظره دیروز به حاشیه رفتن مهمترین مساله یا یکی از مهمترین مسایل تاثیرگذار در عرصه اقتصاد یعنی تحریم و سیاست خارجی بود. در مناظره دیروز برای همه پرسش های اقتصادی و ... یک پیش فرض مسلم وجود داشت و آن اینکه تحریم ها وجود دارد اما کسی نپرسید که چرا این تحریم ها ایجاد شده است؟ چرا باید ادامه پیدا کند؟ باید چه می شد که این تحریم ها انجام نمی شد؟ چه برنامه ای برای رفع آنها وجود دارد؟ در واقع صدا وسیما عامدانه موضع تحریم ها را به حاشیه برد تا مهمترین و تاثیرگذارترین مشکل دولت اصولگرای احمدی نژاد که تمام شئون زندگی ایرانیان را بویژه در حوزه اقتصاد تحت تاثیر قرار داده از دور خارج شود. قطعا تلاش برای این نوع جهت دهی افکار عمومی در حالی که کشور دچار مشکلات فراوانی است و زندگی مردم بر اثر فشارهای خارجی بیش از بیش سخت شده چیزی شبیه همان اظهارات احمدی نژاد است که می گفت قطعنامه ها کاغذ پاره است و بس.

کد مطلب: 32083
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


ایرانی
چقدر بد قضاوت می کنید.
این طرز تحلیل شما خیلی غیر منصفانه است
مناظره دیروز مناظره اقتصادی بود. بله اگه تو مناظره سیاسی هیچی از تحریم و اثرات و عواملش نگفتن شما حرفت درسته اما اینکه چی شد که ما تحریم شدیم واقعا چه ربطی به اقتصاد داره؟
ما لکم کیف تحکمون؟
Iran, Islamic Republic of
سلام .
کاملا درسته .
از این به بعد باید چه کرد ؟
حالا کی باعث تحریم شده که مشکلی را حل نمی کنه .
و....
محمود
United States
خدا خیرت بدهد حرف دل ما را زدی.
یکی نیست به این اصول گرایان بگوید این وضع موجود حاصل دست رنج دوستان شماست.
Iran, Islamic Republic of
این مناظره اقتصادی بود نه سیاسی..خوبه یه مطالعه ای کنی بعد بیای مطلب بذاری.
نکته دوم:همونایی که قبلا حامی احمدی نژاد بودن به قول خودت دیروز حامی بودن چون وضعیت خیلی بد نبود ولی امروز وضع بدتر شده و در روزای خوبی به سر نمیبریم.پس انتظار داری بازم حمایت کنن؟؟؟؟
ما نفهمیدیم بالاخره باید حامی باشن یا نباشن؟؟ باید از وضع امروز رضایت داشته باشن یا نداشته باشن؟؟ اگه حمایت کنن که میگی درد ملت رو نمیفهمن اگه حمایت نکن و انتقاد کنن بازم میگی چرا دیروز حمایت کردی؟؟!!!!
انصافا چیز خوبیه داداشم.
شاهورانی
دوستانی که میگن این مناظره اقتصادی بود و ربطی به تحریمها و سیاست خارجی نداشت ، یادتون رفته که مهمترین بهانه احمدی نژاد در یکسال گذشته برای تورم و گرانی ، همین تحریمها بود !؟ ایشون البته قبلش میگفت که اینها فقط یه کاغذ پاره هستن ، اما در یک سال اخیر همه بدبختی ها رو انداخته گردن تحریمها ... پس تحریمها حداقل یکی از مهمترین دلایل اوضاع بد اقتصادی ما بوده و هست و جاش بود که در این مناظره بهش پرداخته می شد نه یک سری سوالات کلی و بحث های تکراری و بی خاصیت
بابا چرا حرف الكي مي زني آقايي كه مي گي مناظره اقتصادي بود. مگه .ضعيت اقتصادي امروز ما ناشي از سو مديريت و تحريم نيستش...مثل اينكه شما ايران زندگي نمي كني نمي دونمي تحريم چه بلايي سر اقتصاد اورده ها .. اقا حرف حق زده جرا نپرسيدن جطور مي خوان سايه تحريم ها رو از اقتصاد كم كنن
Iran, Islamic Republic of
اینکه چطور با یه تدبیر سایه تحریما از سر ما ورداشته میشه برمیگرده به سیاست ما..پس مناظره سیاسی طلب میکنه نه اقتصادی.همه ما مشکلات اقتصادی رو درک میکنیم و ما که توی شهرستان با هوای فوق العاده گرم و کمبود امکانات روبه رو هستیم بهتر از هر کسی میدونیم وضع بد اقتصاد ینی چی
امیرعلی
من یک سوالی دارم. تو این چند وقت هر وقت سوال شد چرا وضع اقتصاد خرابه چرا شرکت های خصوصی به گل نشستن چرا دارو نیست چرا گرونی هست چرا دلار اینطوریه گفتن تحریم نقش داشته حالا چرا نباید تو بحث اقتصادی به تحریم ها توجه بشه؟ من فکر می کنم امیدواری به آینده فقط با برطرف کردن مشکل تحریم ها به وجود میاد.
زهرا
وضع اقتصادی بد یعنی افزایش آمار زنان خیابانی. راستی چرا هیچ کاندیدایی درباره این چیزا حرف نمی زنه
Iran, Islamic Republic of
همه باید از دکتر عارف حمایت کنیم عارف پیشتاز در مردمسالاری و قانونگرایی و آزادی بیان