۰
چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۱

پردرآمدترین شرکت‌های آمریکا در سال گذشته را بشناسید

نشریه‌ فورچون در تازه‌ترین گزارش خود ۵۰۰ شرکت بزرگ آمریکا را در سال ۲۰۱۲ میلادی معرفی کرد.
به گزارش ایسنا، در فهرست منتشر شده از سوی فورچون شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال‌مارت همچون سال‌های پیش به عنوان بزرگترین شرکت‌ آمریکایی معرفی شده است. شرکت‌های اگزون موبیل، چورون، فیلیپس ۶۶، برکشای هاثاوی، اپل، جنرال ‌موتورز، جنرال الکتریک، والرو انرژی و فورد موتور نیز رده‌های دوم تا دهم را به خود اختصاص دادند.

فورچون به زودی فهرست ۵۰۰ شرکت بزرگ جهان را منتشر خواهد کرد. فورچون شرکت‌های بزرگ آمریکا و جهان را براساس میزان درآمد رتبه‌بندی می‌کند که براین اساس وال مارت با درآمد ۴۶۹.۲ میلیارد دلاری عنوان بزرگترین و پردرآمدترین شرکت آمریکا را در سال گذشته به خود اختصاص داد.

درآمد شرکت اگزون موبیل نیز بالغ بر ۴۴۹.۹ میلیارد دلار اعلام شده است. درآمد شرکت سوم یعنی چورون هم به ۲۳۳.۹ میلیارد دلار رسید.

از نظر میزان سودآوری در رتبه‌بندی ۵۰۰ شرکت بزرگ آمریکا شرکت اگزون موبیل با ۴۴.۸۸۰ میلیارد دلار رده اول را بدست آورد. اپل و چورون هم به ترتیب با ۴۱.۷۳۳ و ۲۶.۱۷۹ میلیارد دلار دوم و سوم شدند. شرکت وال مارت هم که از نظر درآمد رتبه نخست را بدست آورد از نظر سود با رقم ۱۶.۹۹۹ میلیارد دلار رده هفتم را به خود اختصاص داد.
کد مطلب: 32589
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *