۰
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۴۵

آمريکا به طور مستقيم به بودجه تشکيلات خودگردان فلسطيني کمک مي کند

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن قصد دارد دویست میلیون دلار به طور مستقیم به بودجه تشکیلات خودگردان فلسطینی در سال ۲۰۱۲ کمک کند.
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از واشنگتن، وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سئوالات رسانه ها اعلام کرد: «ما با کنگره برای تضمین ادامه حمایت آمریکا از فلسطینی ها همکاری می کنیم که ارائه دویست میلیون دلار کمک مستقیم به بودجه فلسطینی ها در سال مالی کنونی بخشی از این کمک هاست».
در سال مالی گذشته نیز واشنگتن دویست میلیون دلار به طور مستقیم به بودجه تشکیلات خودگردان فلسطینی که با بدترین بحران مالی در چند سال اخیر مواجه است کمک کرده بود. کسری بودجه تشکیلات خودگردان در سال ۲۰۱۲ حدود یک میلیارد و یکصد میلیون دلار پیش بینی می شود.
وزارت امور خارجه آمریکا افزود:‌ «دیدگاه ما همچنان این است که کمک های ما به ملت فلسطین بخشی اساسی از تعهدات آمریکا برای تشکیل دو کشور فلسطینی و اسرائیلی از طریق گفتگو و تقویت صلح دائم در خاورمیانه است». این وزارتخانه تاکید کرد: «ادامه یافتن این تلاش ها فقط به نفع فلسطینی ها نیست بلکه به نفع اسرائیل و آمریکا نیز هست زیرا به ایجاد منطقه ای دموکراتیک تر و باثبات تر و امن ترکمک می کند».
شایان ذکر است واشنگتن همچنان برای از سرگرفته شدن گفتگوهای مستقیم بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها که در سپتامبر ۲۰۱۰ متوقف شد تلاش می کند.
کد مطلب: 3316
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *