۰
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۲
اسماعيل‌پور:

نيازهاي كودكان در كمك‌هاي ارسالي به مناطق زلزله زده ناديده گرفته نشود

عضو هيات مديره انجمن حمايت از حقوق كودكان با تاكيد بر اينكه نيازهاي كودكان در كمك‌هاي ارسال شده به مناطق زلزله زده نبايد ناديده گرفته شود، گفت: ضرورت دارد كه دارو، پوشاك، شيرخشك، اسباب بازي، موادرنگي براي كودكان زلزله‌زده در اين نيازها لحاظ شود.
اسماعيل‌پور  با تاكيد بر اينكه كودكان در بلاياي طبيعي در كشور ما در اولويت چندم قرار دارند، خاطر نشان كرد: در بازديدهايي كه از مناطق زلزله زده داشتيم، مشاهده شد كه كودكان در رسيدگي‌ها كمتر به حساب مي‌آيند و سرگرداني، اضطراب و بيماريهاي مختلفي در آنها مشاهده شد.

وي از مكان يابي انجمن براي ايجاد مراكز دوستدار كودك و اعزام نيرو به روستاها براي پوشش كودكان زلزله‌زده خبر داد و ادامه داد: برنامه‌هاي متعددي همچون آموزش مهارت‌هاي زندگي به كودكان، كلاس قصه خواني، نقاشي و... در دستوركار انجمن است تا بتوان كودكان را از فضاي اضطراب و استرس دور كرد و اين كودكان را در كمترين زمان ممكن به زندگي بازگرداند.

اين عضو انجمن حمايت از حقوق كودكان در ادامه گفت: برنامه بعدي انجمن، بازگرداندن مادران به شرايط عادي زندگي است، چرا كه ضرورت دارد آنها با آرامش زندگي عادي خود را آغاز و كودكانشان را تربيت كنند.

وي با اشاره به مشكلات بهداشتي مناطق زلزله‌زده، افزود: به دليل نگهداري دام‌ها در كنار چادرها، خطر بيماري‌هاي عفوني مردم اين منطقه را با مشكل مواجه ساخته است.
کد مطلب: 3332
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *