۰
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۹

میرتاج الدینی: روند بازسازی مناطق زلزله زده قابل قبول است

معاون نظارت بر اجرای قانون اساسی رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: شتاب و روند بازسازی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی قابل قبول است.
حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی عصر روز سه شنبه در بازدید از مناطق زلزله زده هریس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: کارها در روستاها خوب، جدی و برنامه ریزی شده پیش می رود اما نباید انتظار داشت هیچ اشکالی در انجام کار وجود نداشته باشد بلکه باید کمک کرد تا مسوولان این کاستی ها را رفع کنند.

وی افزود: بخش بزرگی از عملیات آوار برداری پایان یافته و ساخت و ساز آغاز شده و با شتاب لازم ادامه دارد و در روستاهایی که امروز بازدید به عمل آمد پی کنی، فونداسیون، اسکلت بندی و در برخی موارد به سقف ریزی رسیده است.

وی گفت: تلاش مسوولان دولت بر آن است که قبل از آغاز فصل زمستان هشت هزار واحد روستایی را که ۱۰۰ درصد تخریب شده ، آماده کرده و در ادامه سایر مکان های مورد نیاز را بسازند.

حجت الاسلام میرتاج الدینی عنوان کرد: کار سنگینی در حال انجام بوده و نیازهای بسیاری نیز وجود دارد که پیش بینی می شود حجم خسارت وارده حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال باشد.

وی با تاکید بر ادامه کمک های مردمی برای ادامه روند بازسازی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی ابراز کرد: کمک های مردمی و خیران همیشه موثر بوده و در همایشی که برای تجمیع این کمک ها در تهران برگزار شد کمک های خوبی به منطقه شد.

معاون نظارت بر اجرای قانون اساسی رییس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: مردم هم به کمک بخش دولتی بیایند تا قبل از آغاز فصل سرما ساخت واحدهای اولویت اول به پایان برسد.

عصر روز شنبه ۲۱ مرداد ماه امسال دو زمین لرزه به بزرگی ۶.۲ و شش درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهرستان ‌های اهر، ورزقان و هریس در شمال شرقی استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

این سه شهرستان به ترتیب با ۱۵۰ و ۵۰ و ۶۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۶، ۹۷ و ۱۱۰ کیلومتری تبریز مرکز استان قرار دارند.

این دو زلزله ۲۵۸ نفر کشته و یکهزار و ۳۸۰ نفر مصدوم بر جای گذاشت و ۴۳۰ روستای آذربایجان شرقی از ۴۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شد.
کد مطلب: 7505
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *