۰
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۸
سرداركمالي خبر داد:

اعطاي معافيت‌ و تسهيلات جديد به سربازان خانواده‌هاي زلزله‌زده‌

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح جزييات مصوبات مقام معظم رهبري و فرماندهي كل قوا به منظور ايجاد تسهيلات در مورد خدمت نظام وظيفه خانواده‌هاي زلزله‌زده استان آذربايجان شرقي (شهرستان‌هاي اهر، ورزقان، هريس، كليبر) را تشريح كرد.
اعطاي معافيت‌ و تسهيلات جديد به سربازان خانواده‌هاي زلزله‌زده‌
سردار موسي كمالي با عرض تسليت ضايعه‌ دردناك و جبران‌ناپذير زلزله استان آذربايجان شرقي (شهرستان اهر، ورزقان، هريس، كليبر)، مصوبات مقام معظم رهبري و فرماندهي كل قوا به منظور ايجاد تسهيلات در مورد خدمت نظام وظيفه خانواده‌هاي زلزله‌زده استان آذربايجان شرقي (شهرستان‌هاي اهر، ورزقان، هريس، كليبر) را اعلام كرد.

وي در اين راستا گفت: به سربازان در حال خدمت (حين خدمت آموزش)، اعزامي شهرستان‌هاي (اهر، ورزقان، هريس، كليبر) كه خانواده‌هاي آنان در شهرستان‌هاي ياد شده سكونت دارند و به افراد خانواده و واحدهاي مسكوني‌شان ۴۰ درصد و يا بالاتر صدمه وارد گرديده به مدت سه ماه مرخصي اضطراري داده مي‌شود.

همچنين كساني كه بعد از شنيدن خبر زلزله بدون اخذ مرخصي خدمت را ترك كرده‌اند در صورتي كه متحمل آسيب‌هاي جاني و مالي (تخريب ۴۰ درصد و يا به بالا واحد مسكوني) گرديده‌اند در شمول مرخصي ياد شده قرار گرفته و بقيه افراد پس از مراجعه به محل زندگي و اطلاع از وضعيت و سلامت خانواده مي‌بايست پس از ۱۰ روز به محل خدمت خود مراجعه نموده و اين ۱۰ روز جزء مرخصي استحقاقي آنان محاسبه خواهد شد.

به گفته سردار كمالي، سربازاني كه خانواده آنان در محل زلزله‌زده سكونت داشته و به سبب اين زلزله آسيبي به افراد خانواده و يا به واحدهاي مسكوني‌شان (۴۰ درصد و يا بالاتر) صدمه وارد شده به نزديك‌ترين يگان نظامي يا انتظامي محل سكونت خانواده منتقل مي‌شوند.

كمالي با بيان اينكه اعزام مشمولين شهرستان‌هاي (اهر، ورزقان، هريس و كليبر) كه آسيبي به افراد خانواده و يا به واحدهاي مسكوني‌شان ۴۰ درصد و يا بالاتر صدمه وارد شده به مدت شش ماه تا ۳۰ بهمن ماه امسال به تعويق افتاده است، گفت: نيروهاي مسلح نيز نيروهاي اختصاص يافته را تا ۲۰ تيرماه سال ۹۲ پس از طي مدت آموزش نظامي در نزديك‌ترين يگان نظامي يا انتظامي مخل سكونت خانواده به كارگيري مي‌كنند.

به گفته وي، طبق مصوبات مقام معظم رهبري و فرماندهي معظم كل قوا، هياتي متشكل از نمايندگان وظيفه عمومي، سپاه پاسداران، بخشدار، شوراي اسلامي شهر يا بخش، دادستان محل تشكيل و بر اساس ضوابطي كه از سوي ستاد كل نيروهاي مسلح ابلاغ مي‌شود در مورد معافيت فرزندان خانواده‌هايي كه دچار صدمات جاني و مالي شديد شده‌اند تصميم‌گيري مي‌كنند.

كمالي افزود: معافيت شامل كساني مي‌شود كه تمام يا حداقل دو نفر از اعضاء خانواده درجه يك خود را از دست داده باشند، كساني كه سرپرست خانواده را از دست داده و يا سرپرست خانواده به دليل معلوليت ناشي از زلزله قادر به اداره امور خود نباشد و فرزند ديگري كه سرپرستي خانواده را بر عهده بگيرد در استان حضور نداشته باشد.

به گفته جانشين اداره منابع انساني ستادكل نيروهاي مسلح سربازان متاهل داراي فرزند كه همسر و يا فرزند خود را از دست داده يا همسر به دليل معلوليت قادر به اداره امور خانواده نباشند، سربازان متاهلي كه به دليل از دست دادن پدر و پدرهمسر (هر دو) همسرشان در محل بي‌سرپرست باشند و سربازان متاهلي كه منزل مسكوني‌شان قابل سكونت نبوده و از بين رفته محسوب مي‌شود نيز معاف خواهند شد.

وي در پايان افزود: اين اطلاعيه به منزله ابلاغيه كتبي بوده و تا وصول ابلاغيه و دستورالعمل اجرايي از سوي ستادكل نيروهاي مسلح براي تمامي سازمان‌ها لازم‌الاجراء مي‌باشد.
کد مطلب: 3408
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *