۰
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۹
ارگان حزب حاكم چین:

تنها راه برای حل بحران سوریه پیشبرد یك فرایند سیاسی است.

روزنامه ' مردم ' تصریح كرد: مقصود از فرایند و راه حل سیاسی مداخله نظامی خارجی و یا تغییر رژیم سوریه نیست. این روزنامه افزود: هم باید در یك فرایند به دنبال یك راه حل بر اساس گفت و گوهای سیاسی و مورد قبول همه سوری ها باشند.
ارگان حزب حاكم چین از اینكه سازمان ملل تصمیم گرفته دفتر ارتباطی در سوریه ایجاد كند، ابراز خرسندی كرد و آورده است: تلاش های بین المللی باید برای حفظ آتش بس ادامه یابد.

روزنامه مردم از قدرت های بزرگ خواست در مسیر پیشبرد گفت و گوی سیاسی و حراست از آتش بس حركت كنند.

به نوشته روزنامه چینی ، دولت سوریه به طور طبیعی بر اساس نیازها و خواست منطقی مردم حركت می كند و به دنبال اصلاحاتی است كه منافع مردم را تامین می كند.

این روزنامه تاكید كرد كه مخالفان باید به درخواست های جهانی مبنی بر گفت و گو با حكومت تن دهند و از مناقشه و درگیری با دولت بشار اسد دست بردارند.

' بثینه شعبان '، مشاور سیاسی و فرستاده ویژه بشار اسد اواخر هفته گذشته با سفر به پكن با مقام های چین دیدار و گفت وگو كرد.

' یانگ جیه چی'، وزیر امور خارجه چین در دیدار با این مقام سوری خواستار گفت وگوهای گروه های مخالف با دولت سوریه شد.

مشاور سیاسی بشار اسد نیز در این دیدار ضمن تشریح وضعیت كشورش، گفت: دولت سوریه مایل است تحت میانجیگری بین المللی و به اتفاق همه طرف ها، راههای توقف درگیری های قهرآمیز را یافته و گفت و گوهای گسترده با گروه های مخالف آغاز كند.
کد مطلب: 3346
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *