۰
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۱۱
سرهنگ سلبي اعلام کرد:

كشته و ۶۷۰ مجروح در تصادفات دو روز اخير

رييس مركز فرماندهي وكنترل ترافيك پليس راهور ناجا با اشاره به رخداد ۴۸۵ فقره تصادف فوتي و جرحي از آغاز تعطيلات چند روز اخير تاكنون، هشدار داد: متاسفانه خستگي و خواب آلودگي و عدم توجه به جلو در كنار سبقت غيرمجاز و تجاوز به چپ در اين مدت منجر به مرگ ۵۱ تن در صحنه و مجروح شدن ۳۲۴ تن از هموطنان شد.
سرهنگ سلبي گفت: متاسفانه از آغاز تعطيلات اخير تاكنون در ۶۴ فقره تصادف فوتي ۸۱ تن در صحنه كشته و در ۴۲۱ فقره تصادف جرحي، ۶۷۰ تن از هموطنان مجروح شدند.

وي با تاكيد بر اينكه همچنان خستگي و خواب‌آلودگي، عدم توجه به جلو و تجاوز به چپ در صدر آمار تصادفات فوتي و جرحي قرار دارد، ادامه داد: متاسفانه بر اثر رخداد ۱۷۱ فقره تصادف كه در تعطيلات اخير به دليل خستگي و خواب‌آلودگي و عدم توجه به جلو رخ داده است ۲۴ تن در صحنه كشته و ۲۳۰ نفر مجروح شدند.

رئيس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس راهور ناجا يكي ديگر از علل اصلي بروز تصادفات فوتي و جرحي در اين مدت را تجاوز به چپ و سبقت غير مجاز عنوان كرد و گفت: متاسفانه ۶۳ فقره تصادف به دليل تجاوز به چپ و سبقت غير مجاز رخ داده است كه ۲۷ تن از هموطنان در صحنه كشته و ۹۴ تن ديگر نيز مجروح شده‌اند.

وي با تاكيد بر اينكه بر اساس اعلام قبلي و دستور صادره خط قرمز پليس در تعطيلات عيد سعيد فطر عبور از خط ممتد جاده‌هاست، تاكيد كرد: بر اين اساس تمامي خودروهايي كه تجاوز به چپ داشته و از خط ممتد عبور كنند بدون استثنا ضمن جريمه يكصد هزار توماني و اختصاص پنج نمره منفي به راننده ، ۷۲ ساعت توقيف مي‌شوند.

به گفته رئيس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس راهور ناجا برخورد با اين تخلف و تخلفات حادثه ساز به رانندگاني كه با خانواده‌هاي خود سفر مي‌كنند، شديدتر خواهد بود چرا كه تخلف اين دسته از رانندگان منجر به خطر افتادن جان خانواده‌شان مي‌شود.

سلبي درادامه با اشاره به اينكه بخش اعظمي از تصادفات فوتي و جرحي تعطيلات جاري مربوط به خستگي و خواب آلودگي و عدم توجه به جلو بوده است از تمامي رانندگاني كه مدت زيادي رانندگي مي‌كنند و يا قصد آغاز سفر خود را در ساعات شامگاهي دارند خواست تا پيش از آغاز سفر نسبت به استراحت كافي اقدام كرده و در طول مسير نيز در صورتي كه احساس خستگي كردند حتما چند ساعتي را استراحت كنند تا تعطيلات عيد فطر بر آن‌ها و خانواده‌شان تلخ نشود.

وي خاطرنشان كرد: شماره تلفن۸۸۲۵۵۵۵۵ مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس راه كشور به صورت شبانه روزي آماده اعلام آخرين وضعيت ترافيك محورهاي كشور و محدوديت‌هاي تردد به هموطنان است.
کد مطلب: 3402
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *