۰
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۰۲
فرمانده پلیس راه کشور:

نقص راه و عامل انسانی علت تصادف اتوبوس محور شيراز - كازرون بود

فرمانده پلیس راه کشور با بیان این‌که تلفات رانندگی در فارس طی ۴ ماهه نخست امسال ۱۰ درصد کاهش داشته است، گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته وقوع تصادفات در سطح فارس به کشته شدن ۳۰ نفر منجر شد.
سرهنگ «محمدرضا مهماندار» عصر امروز در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: بامداد امروز در محور کازرون شیراز ابتدا یک دستگاه پراید و سپس یک دستگاه اتوبوس تصادف کردند که در مجموع در این دو حادثه ۲۴ نفر جان باختند.

وی با اشاره به وقوع حادثه واژگونی اتوبوس در ساعت‌های اولیه بامداد امروز در محور شیراز کازرون، گفت: بررسی‌های اولیه نشان داد که خطای انسانی و نقص راه، عوامل اصلی در بروز حادثه بوده است.

سرهنگ مهماندار خستگی،خواب‌آلودگی راننده و خطای انسانی عامل اصلی حوادث رانندگی در سطح جاده‌های کشور برشمرد و افزود: استان فارس ۲۰ هزارکیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی کشور را به خود اختصاص داده است و با اقداماتی که طی سال‌های اخیر انجام شده، شاهد کاهش قابل توجه حوادث در این استان بوده‌ایم.

وی تقویت ناوگان پلیس، حضور تیم‌های گشت پلیس راه در سطح جاده‌ها و استفاده از کنترل‌های هوشمند را از اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر دانست و گفت: شمار كشته‌شدگان در پنج ماهه نخست امسال ۴۸ نفر کاهش داشته است آمار فوتی‌هاي سال پيش استان ۴۷۵ و هم‌اكنون ۴۲۷ نفر است.

به گفته مهماندار، در شهریورماه خط قرمز پلیس، تجاوز خودروها به چپ و سبقت بر روی خط ممتد و برخورد با این دو تخلف به صورت ویژه بود.

به گزارش ایسنا، در ساعت‌های اولیه امروز دو حادثه رانندگی در محور شیراز - کازرون رخ داد که در نخستین حادثه یک دستگاه پراید با یک دستگاه تریلر برخورد کرد و طی آن ۵ سرنشین پراید کشته شدند.

در حادثه دوم نیز واژگون شدن اتوبوس حامل زائران کربلا که از اهواز به مقصد بندرعباس در حرکت بود، ۱۹ تن کشته و ۲۳ تن زخمی برجا گذاشت.

براساس این گزارش، مدیر کل راه و شهرسازی فارس علت اصلی وقوع حادثه واژگونی اتوبوس را خطای انسانی اعلام کرده و گفته بود که جاده و پلیس و علائم راهنمایی و رانندگی در سطح جاده، تاثیری بر وقوع این حادثه نداشته است.
کد مطلب: 5261
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *