۰
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۷

شيشه رفلکس با فناوري نانو در مراغه تولید می شود

خط تولید شیشه رفلکس با استفاده از فناوری نانو امروز در کارخانه شیشه سازی مراغه راه اندازی شد. شیشه رفلکس همان شیشه معمولی است که سطح آن با انواع فلزاتی همچون نقره ، نیکل ، کروم ، مس و آلومینیوم پوشش داده می شود تا مانع از نفوذ امواج نور و گرما شده و از هدر رفت انرژی جلوگیری کند.
بخش خصوصی برای راه اندازی این خط تولید ۷۰ میلیارد تومان هزینه و برای ۱۰۰ نفر بصورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است .
سعید ُحسنی مدیرکارخانه شیشه سازی مراغه ظرفیت سالانه تولید این کارخانه را ۱۰ میلیون متر مربع انواع شیشه رفلکس ساختمانی و صنعتی اعلام کرد و گفت : قبل از راه اندازی این خط تولید ، ایران وارد کننده شیشه رفلکس بود که با بهره برداری از آن کشورمان به صادر کننده این محصول تبدیل شد.
حسنی با بیان اینکه ، این کارخانه قادر به تولید ۱۰ نوع شیشه رفلکس است افزود : شیشه های خود پاک شونده و کنترل کننده دمای اتاق در زمستان و تابستان با استفاده از فناوری نانو در این کارخانه تولید می شود .
در ایران ۱۸ میلیون متر مربع شیشه رفلکس تولید می شود که ۸ میلیون متر آن در شهر ساوه و بقیه در مراغه تولید می شود .
همزمان با راه اندازی این خط تولید ، تولید آینه هم با ۱۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در کارخانه شیشه سازی مراغه آغاز شد .
مدیرکارخانه شیشه سازی مراغه ظرفیت تولید این خط را ۸ میلیون متر مربع در سال اعلام کرد و افزود : ۱۵ درصد محصولات تولیدی این کارخانه علاوه بر تامین نیاز داخلی در قالب ۲۰ محصول شامل شیشه فلوت ، شیشه رفلکس و آینه به کشور های روسیه ، اکراین ، گرجستان ، هند ، ارمنستان ، عراق و افغانستان صادر می شود .
کارخانه شیشه سازی مراغه بعنوان نخستین و یکی از بزرگترین کارخانه های شیشه سازی کشور تنها با تولید شیشه فلوت در دور دوم سفرهای استانی رییس جمهور افتتاح شد.
این کارخانه با تولید سالانه ۲۲ میلیون متر مربع انواع شیشه و آینه برای ۵۰۰ نفر بصورت مستقیم و برای ۱۰۰۰ نفر غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم کرده است .
مراغه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
کد مطلب: 3404
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *