۳
۰
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۶:۵۹

کیهان: روحانی در زمانی که مذاکره‌کننده ارشد بود غرب را فریب داد و مسخره کرد

«روحاني در دوراني که مذاکره‌کننده ارشد هسته‌اي ايران بود، غرب را فريب داد، مسخره کرد و تحقير کرد... دلايل زيادي وجود دارد که باور کنيم او پس از رسيدن به رياست جمهوري نيز همين کار را خواهد کرد.»
روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: سفير اسبق آمريکا در سازمان‌ملل در يادداشتي با انتقاد از رويکرد غرب به نتيجه انتخابات ايران، روحاني را چهره‌اي خواند که غرب را تحقير کرده است.
به گزارش فارس، جان‌بولتون، سفير اسبق ايالات متحده در سازمان‌ملل متحد که در دوران مذاکرات ايران و سه کشور اروپايي، عهده‌دار اين سمت بود، در يادداشتي طولاني در پايگاه اطلاع‌رساني شبکه خبري فاکس نيوز، از استقبال طرف‌هاي غربي از جمله کاخ‌سفيد و اتحاديه‌ اروپا از برگزيده شدن حسن روحاني به رياست جمهوري اسلامي ايران انتقاد کرده است.
بنابراين گزارش، بولتون که ظاهراً از حماسه سياسي ملت ايران و برگزيده شدن آقاي روحاني به رياست جمهوري سخت عصباني است، از رئيس‌جمهور منتخب ايرانيان به عنوان کسي ياد مي‌کند که «بي‌وقفه حامي انقلاب اسلامي ايران بوده است، از جمله در دوراني که دبيري شوراي عالي امنيت ملي ايران و مذاکره در خصوص مسئله هسته‌اي ايران را بر عهده داشته است.»
بولتون سپس به تعليق غني‌سازي اورانيوم در دوران مذاکرات روحاني با غرب اشاره کرده و به گفته‌هاي آقاي روحاني در آن دوران پرداخته است:‌«ما داوطلبانه اين کار را انتخاب کرديم و اين بدان معناست که تعليق مي‌تواند يک روز يا يک سال ادامه يابد. اين به ما مربوط است. تا زماني که ايران فکر کند که تعليق برايش سودمند است به آن ادامه مي‌دهد وهر وقت که ديگر تعليق را نخواهد، به پايان خواهد رسيد.»
براساس اين گزارش، آنچه ايران تعليق مي‌خواند، به هيچ وجه شبيه پيش‌شرط‌هاي مدنظر سه کشور اروپايي مبني به توقف همه فعاليت‌ها نبود. ايران به بخش‌هاي کليدي برنامه هسته‌اي خود ادامه داد که يکي از آنها مونتاژ سانتريفيوژ‌ بود.
سفير سابق آمريکا در سازمان ملل يادداشت پرغيظ خود را چنين پايان داده است:‌«روحاني در دوراني که مذاکره‌کننده ارشد هسته‌اي ايران بود، غرب را فريب داد، مسخره کرد و تحقير کرد... دلايل زيادي وجود دارد که باور کنيم او پس از رسيدن به رياست جمهوري نيز همين کار را خواهد کرد.»
کد مطلب: 34110
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Latvia
بابا، این کیهان حاضره برای مقابله با اصلاح طلب ها هر کاری بکنه!! حالا می فهمم در این 16 سال موضوع از چه قرار بوده!!!!
Iran, Islamic Republic of
کیهان بارها در مورد برنامه هسته ای در زمان دکتر روحانی ایشان را محکوم کرده بود و در زمان تبلیغات بارها از همین شیوه برای کوبیدن دکتر روحانی بهره برد
میلاد
این کار روزنامه کیهان مصداق کامل وطن فروشیه . چون خودشون در این هشت سال نتونستن یک مذاکره سازنده با دنیا داشته باشد پس به غربی ها دارن اینطور می گن که حسن روحانی قراره شما رو فریب بده پس باهاش مذاکره نکنید .اینا از الان ! دارن کار اصلاح طلب ها رو خراب می کنن
تا مردم روز به روز بدبخت تر شن . اینا خیر مردم رو نمی خواستن اینا فقط میخواستن که حزبشون پیروزشه که خدارو شکر نشد .