۰
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۸

اعتراض روسیه به مخالفت با حضور ایران در کنفرانس ژنو

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به نفوذ بالای ایران در سوریه و کل منطقه، از تلاش برخی‌ها در ممانعت از مشارکت ایران در کنفرانس ژنو ۲ انتقاد کرد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری اینترفکس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی از تلاش برخی طرف‌ها در ممانعت از مشارکت ایران در کنفرانس ژنو ۲ در مورد سوریه انتقاد کرده و گفت: تهران نفوذ زیادی در سوریه و تمامی منطقه دارد.

این مسئول روس مخالفت مسکو با هر تلاشی برای دیکته تصمیمات به ملت سوریه از خارج از این کشور را رد کرد، بویژه اینکه این تصمیمات در مورد شاخص‌های عملیات انتقال مسالمت آمیز قدرت سیاسی در این کشور باشد.

ریابکوف تصریح کرد: ما قبول نمی‌کنیم کنفرانس‌هایی تشکیل شود که برخی از شرکا و طرف‌های مشارکت کننده در آن، تصمیم‌هایی را از خارج بر ملت سوریه تحمیل کنند، بویژه اینکه این تصمیم‌ها در مورد مشخص کردن شاخص‌های عملیات انتقال سیاسی قدرت در سوریه باشد، چرا که این روند قبل از تشخیص معیارهای آن باید آغاز شود.

این مقام روس ابراز عقیده کرد که فرصت‌های ایجاد راهکار مقبول همه طرف‌ها برای حل بحران در سوریه در حال حاضر نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است، وی البته در عین حال نسبت به افتادن در دام‌های سیاسی نیز هشدار داد.
کد مطلب: 34131
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *