۰
چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۰
معاون وزیر خارجه روسیه:

ارزیابی ایران از تحولات منطقه تاثیر زیادی بر سیاست مسکو دارد

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: ارزیابی همتای ایرانی از تحولات منطقه تاثیر زیادی بر تصمیم مسکو در اتخاذ سیاست‌های کشورش دارد و ضروری است این رایزنی‌ها در نشست بعدی در مسکو ادامه یابد.
به گزارش فارس، «میخائل باگدانف» معاون وزیر خارجه روسیه در امور خاورمیانه و نماینده ویژه پوتین که بنا به دعوت معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان و با هدف پیگیری رایزنی‌های مشترک فیمابین دو کشور به تهران سفر کرده است، امروز (چهارشنبه) با همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار ۲ طرف در خصوص تحولات منطقه خاورمیانه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
باگدانف معاون وزیر خارجه روسیه در این دیدار با تمجید از نقش تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در ثبات و امنیت و تحولات منطقه، بر تداوم رایزنی‌های مشترک در این خصوص تاکید کرد.
وی در این دیدار موضع ثابت، اصولی و منطقی روسیه در مورد تحولات منطقه بویژه در مورد اوضاع سوریه را خاطرنشان ساخت و با اشاره به سفر اخیر محمد مرسی رئیس جمهور مصر به مسکو و ابتکار این کشور در خصوص تحولات سوریه، بویژه نشست سه جانبه ایران، مصر و ترکیه ابراز امیدواری کرد با توقف دخالت کشورهای خارجی در سوریه شاهد حل و فصل سریع‌تر بحران این کشور از طریق گفت‌وگو باشیم.
باگدانف که از تهران عازم بیروت خواهد شد، افزود: ارزیابی همتای ایرانی از تحولات منطقه تاثیر زیادی بر تصمیم مسکو در اتخاذ سیاست‌های کشورش در خصوص منطقه دارد و ضروری است این رایزنی‌ها در نشست بعدی در مسکو ادامه یابد.
امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار ضمن تشریح مواضع کشورمان در خصوص تحولات منطقه بویژه سوریه، بر نقش موثر روسیه در کمک به حل و فصل بحران سوریه از طریق راهکار سیاسی و گفت‌وگوهای ملی تاکید کرد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با روسیه را در این راستا اعلام داشت.
امیرعبداللهیان با تاکید بر نقش موثر روسیه در عرصه بین‌المللی و همچنین نقش ایران در طرح چهارجانبه منطقه‌ای از یک‌سو و از سوی دیگر طرح ۶ ماده‌ای تاکید کرد: طرفین می‌توانند ایده‌های جدیدی را از روند تلفیق ظرفیت‌های موجود در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای تحکیم راهکار سیاسی و مذاکرات سوری – سوری برای حل بحران سوریه به کار بندند.
طرفین همچنین ضمن تاکید بر اهمیت توسعه مناسبات دوجانبه در تمامی سطوح بر تداوم رایزنی‌های سیاسی تصریح کردند.
در این دیدار دو مقام ایرانی و روسی همچنین در خصوص مسائل عراق، بحرین، فلسطین، مصر و سایر تحولات منطقه‌ای به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.
کد مطلب: 28358
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *