۰
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۸

بيانيه ستادكل نيروهاي مسلح به مناسبت روز صنعت دفاعي

ستاد كل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران، به مناسبت فرارسيدن ۳۱ مرداد ـ روز صنعت دفاعي ـ بيانيه‌اي صادر كرد.
در این بیانیه آمده است: با گذشت بیش از ۳۳ سال از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، عرصه صنعت دفاعی كشور علاوه بر قطع روابط نظامی با آمریكا و غرب، به یكی از عرصه‌های رشد و تعالی و دستیابی میهن اسلامی به پیشرفت‌های شگرف و خیره‌كننده تبدیل شده است؛ این در حالی است كه در این مدت جمهوری اسلامی ایران در شرایط ظالمانه تحریم و سلسله خصومت‌های بی‌پایان و مستمر جبهه استكبار و نظام سلطه علیه انقلاب و ملت ایران، قرار داشت.

اين بيانيه مي‌افزايد: دستاوردهای بزرگ و توانمندی‌های دفاعی كشور در حوزه‌های مختلف از جمله موشكی، تسلیحاتی، مهمات، حوزه‌های زرهی و تاكتیكی، هوایی، الكترونیك، دریایی، مخابرات، ناوبری و نرم‌افزاری كه متناسب با استانداردهای نوین جهانی حاصل شده، اینك جمهوری اسلامی ایران را به قدرت برتر و بلامنازع منطقه تبدیل ساخته است.

ستادكل نیروهای مسلح در ادامه، صنعت دفاعی را پشتوانه قوی و مستحكم نیروهای مسلح در دفاع از تمامیت ارضی و استقلال كشور و پاسداری از دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی توصیف كرده و افزوده است: امروز عرصه دفاعی كشور با پرچم داری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ركن ركین بازدارندگی مؤثر و نماد شكوهمند خودكفایی، خودباوری و اعتماد به نفس ملی و صحنه هراس و وحشت دشمنان ملت ایران به شمار می‌رود.

در ادامه این بیانیه آمده است: تلاش همه‌جانبه در بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و استعدادهای ناب كشور و تكیه بر جوانان، نخبگان و دانشمندان متعهد در همه بخش‌ها و جهاد فراگیر در قطع وابستگی‌ها، ارتقای خودكفایی ملی و فراهم سازی آرامش و امنیت جامعه تحت منویات و اندیشه‌های دفاعی حضرت امام خمینی‌(ره) و نیز فرمانده معظم كل قوا در زمره مهمترین عرصه‌های فعالیت و حركت حوزه دفاعی محسوب می‌شود. این حركت توانسته است زمینه‌های تحقق مبانی تحقق دكترین دفاعی جمهوری اسلامی در "تولید ابزار قدرت" ، "بازدارندگی فعال" ، "دفاع مبتكرانه و مؤثر" را فراهم آورد.

ستادكل نیروهای مسلح، افق صنایع دفاعی كشور متناسب با تحولات محیط های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی را روشن دانسته و با برشماری برخی ویژگی‌ها و مؤلفه‌های افق صنایع دفاعی كشور آورده است: انعطاف‌پذیری و چابكی در طراحی و تولید تسلیحات، سامانه‌ها و فناوری‌های مورد نیاز نیروهای مسلح، از مؤلفه‌های برجسته و معرف عرصه صنعت دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران است كه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با عزم و اراده جدی در پی تحقق تدریجی آن است.

این بیانیه، جهش در قدرت خلق محصولات و سامانه های جدید دفاعی، بهره گیری مناسب و پایدار از ظرفیت‌های نخبگی و خبرگی كشور، توجه مضاعف به نقش و اهمیت فناوری‌های نرم و حوزه سایبر را از دیگر مؤلفه‌های برجسته و معرف عرصه صنعت دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران دانسته است.

ستاد كل نیروهای مسلح در ادامه، روز صنعت دفاعی را به كاركنان خدوم، ولایی و انقلابی وزارت دفاع و دیگر فعالان این عرصه راهبردی، حساس و سرنوشت ساز كشور تبریك گفته است.

در پايان این بیانیه نيز تاكید شده است: بی‌تردید صنعت دفاعی "نماد اقتدار و تولید ملی" به شمار رفته و با برخورداری از توانمندی‌های سرشار بومی و قابلیت‌های پاسخگویی به نیازهای نظام و ملت ایران در عرصه‌های دفاعی خواهد توانست در هنگامه خطر و تهدید دشمن درس‌های سخت و پشیمان‌كننده‌ای به دشمنان انقلاب اسلامی بدهد.

 
کد مطلب: 3582
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *