۱
چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۰
دبيرکل حزب مردم‌سالاري:

حداقل فايده موافقتنامه ژنو نداشتن تحريم جديد تا شش‌ماه آينده است

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه “با رعایت تعهدات خود در قطعنامه ژنو می‌توانیم اعتماد ۱+۵ را بدست آوریم”، اظهار کرد: معتقدم کشور ما مشکلی برای انجام تعهدات خود ندارد و در این راستا شفاف عمل می‌کند.
حداقل فايده موافقتنامه ژنو نداشتن تحريم جديد تا شش‌ماه آينده است
مصطفی کواکبیان با بیان اینکه “اگر طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد، ما هم می‌توانیم تعهدات خود را کنار بگذاریم”، خاطرنشان کرد: بر اساس باورهای ما، به دنبال انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای هستیم بنابراین هیچ نگرانی نداریم و شفاف عمل می‌کنیم.

این فعال سیاسی همچنین گفت: ما در پرونده هسته‌ای اهدافی از قبیل لغو تحریم‌ها یا جلوگیری از افزایش تحریم‌ها،‌ آزادسازی دارایی‌ها و اموال بلوکه شده خود، به رسمیت شمرده شدن حق غنی‌سازی اورانیوم در خاک کشورمان، طی شدن روند پرونده هسته‌ای در روند عادی و در نهایت بهبود روابط با کشورهای اروپایی و آمریکایی را داشتیم که به نظر من تا حد بسیار زیادی به این اهداف دست یافتیم.


دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به اینکه در توافقنامه ژنو، محدودسازی فعالیت تأسیسات نطنز،‌ فردو و اراک مطرح شده است”، اظهار کرد: معنای این بند از توافقنامه، تعطیلی تأسیسات هسته‌ای نیست بلکه ما فقط فعالیت‌های این تأسیسات را گسترش نمی‌دهیم. به هر حال ما در ژنو امتیازهای را بدست آوردیم و امتیازهای را هم به طرف مقابل دادیم.



وی در ادامه افزود: لابی صهیونیستی و کشورهای عربی علاقه ندارند که ایران با کشورهای غربی رابطه سازنده‌ای داشته باشد، بنابراین در این راستا به کارشکنی روی آورده‌اند. ما هم برای مقابله با کارشکنی آنها باید تعهدات خود را عملی کنیم و بدین وسیله به غرب ثابت کنیم که آنها هرچه به سمت رژیم صهیونیستی سوق پیدا کنند، ضرر می‌بینند و در مقابل هرچه به سمت ایران گرایش داشته باشند سود می‌کنند.



کواکبیان، حمایت رهبری از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را در دستیابی به توافقنامه ژنو بسیار مهم دانست و گفت: مردم بسیار خوشحال هستند زیرا احساس می‌کنند در روابط بین‌الملل ایران گشایشی حاصل شده و می‌دانند بخشی از تحریم‌ها در زمینه دارو، خودرو، کشاورزی‌، پتروشیمی و خوراک رفع می‌شود.



این فعال سیاسی در پایان گفت: رضایت مردم و حمایت کلیّت نظام، پشتوانه خوبی برای آقای ظریف و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای است که با صلابت بیشتری در مذاکرات آینده حضور یابند.

منبع: ایسنا
کد مطلب: 35916
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *