۰
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۷

گودرزي: بايد قوانين ورزش را به‌روز کرد

وزير ورزش و جوانان گفت: يکي از مهم‌ترين برنامه‌هاي ما تشکيل سازمان نظام ورزش است که در صورت اجرا باعث حاکم شدن عدالت و قانون در حوزه ورزش خواهد شد.
گودرزي: بايد قوانين ورزش را به‌روز کرد
به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت ورزش و جوانان، محمود گودرزي در ادامه سفر خود به شهرستان هاي شهريار، ملارد و شهر قدس در سالن اجتماعات فرمانداري شهريار با جامعه ورزش و جوانان اين شهرستان ديدار کرد.

وي در اين نشست عمده نگاه وزارت ورزش و جوانان به کارهاي پيش رو را نرم افزاري عنوان کرد و گفت: در بخش سخت افزاري اجراي برنامه ها منوط به تخصيص اعتبار است.

گودرزي نبود قانوني مطابق با استاندارهاي جاري ورزش را مهم ترين دليل وجود مشکلات اين حوزه بيان کرد و افزود: قانوني که در حال حاضر در دست داريم سال ۱۳۵۰ تدوين شده است که در صدديم آن را به روز رساني کرده و پس از تصويب، قوانين آن را در سطح کشور نهادينه کنيم.

وزير ورزش و جوانان در ادامه از تشکيل سازمان نظام ورزشي کشور خبر داد و گفت: يکي ديگر از مهم ترين برنامه هاي ما تشکيل اين سازمان است که در صورت اجرا باعث حاکم شدن عدالت و قانون در حوزه ورزش خواهد شد.

وي پالايش بزه را يکي ديگر از اقدامات بسيار مهم پيش روي وزارت ورزش و جوانان بيان کرد و افزود: يکي از مشکلاتي که ورزش کشور را درگير کرده مسئله دوپينگ است که باعث آسيب رساندن به حيثيت يک کشور خواهد شد.

گودرزي در ادامه صحبت هاي خود توسعه ورزش همگاني را مورد توجه قرار داد و به عبارت «ورزش همگاني به مثابه دشت و دامنه و ورزش قهرماني چون قله » از بيانات رهبر معظم انقلاب اشاره و تصريح کرد: اين جمله بايد نصب العين قرار گيرد و به واسطه آن بتوانيم مردم را به ورزش همگاني ترغيب کنيم.

وي خاطر نشان کرد: ساخت ورزشگاه هاي چند هزار نفري يا استاديوم هاي تخصصي گامي به سمت ورزش حرفه اي است در حالي که از اين به بعد رويکرد ساخت فضاهاي ورزشي بايد ايجاد اماکن ورزشي کم هزينه با قابليت استفاده حداکثري باشد.

وزير ورزش و جوانان در ادامه به ايجاد مراکز استعداديابي در سطح کشور خبر داد و گفت: اين اقدام در استان ها و شهرستان هاي کم برخوردار با هدف شناسايي پتانسيل هاي ورزشي صورت خواهد گرفت.

در اين نشست وزير ورزش و جوانان قول داد تا در اسرع وقت بودجه اي براي هيئت هاي ورزشي شهرستان شهريار که نقش عمده اي در پرورش قهرمانان ملي دارد اختصاص يابد و هم چنين از ايجاد پايگاه استعداديابي در اين شهرستان خبر داد.

گودرزي در اين سفر با امام جمعه شهر انديشه، فرماندار شهريار، مسئول تربيت بدني شهريار، گروسي نماينده مردم ملارد و شهرقدس و شهريار در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از قهرمانان ملي ديدار و گفت و گو کرد.
کد مطلب: 36257
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *