۰
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۲۵
وزير دفاع مصر:

عاملان حمله در رفح را تا چند روز ديگر معرفي مي‌کنيم

سرلشکر عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر گفت تا چند روز دیگر اسامی کسانی که در حمله تروریستی به نظامیان مصری در رفح در پنجم اوت امسال دست داشتند اعلام خواهد شد. در این حمله شانزده نظامی مصری کشته و هفت نظامی دیگر زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از قاهره، السیسی امروز دوشنبه در دیدار با شیوخ و بزرگان سینا و شخصیت های سیاسی و امنیتی و مردمی در شمال سینا در اظهاراتی که از خبرگزاری الشرق الاوسط پخش شد گفت حملات نیروهای امنیتی برای پاکسازی شبه جزیره سینا از کانونهای جرم و تروریسم تا زمان تحقق اهداف ادامه خواهد یافت.
وی افزود، برقراری امنیت و ثبات در سینا مسئولیت مشترک نیروهای امنیتی و شهروندان و بزرگان است. وی همکاری همه را با نیروهای امنیتی برای پیگرد قانون شکنان خواستار شد.
السیسی گفت: «ما در حق سینا اشتباه و در توسعه آن سهل انگاری کردیم. ما با جناح های اسلام گرا مخالف نیستیم ولی با کسانی که به روی مردم و شهروندان سلاح می کشند مخالفیم. دست هرکسی را که سلاح بکشد قطع خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد که سینا سرزمین مناسبی برای افراد مسلح باشد».
وی افزود، مبلغ یک میلیارد لیره مصری به سازمان توسعه سینا اختصاص یافته است تا برای توسعه این منطقه و اجرای طرح های مختلف هزینه شود.
شیوخ و رهبران و بزرگان شمال سینا نیز در این دیدار همبستگی خود را با نیروهای امنیتی و حمایت خود را از پیگرد قانون شکنان و پاکسازی سینا از کانونهای تروریستی اعلام کردند و خواستار تسریع در روند مسدود کردن تونلها شدند که به گفته آنها عامل اصلی حوادث اخیر در سینا است. آنها همچنین ادامه حملات امنیتی در سینا تا ریشه کنی تروریسم و آغاز فوری عملیات توسعه سینا و تشکیل کمیته ای با حضور دستگاه های امنیتی برای بررسی مشکلات امنیتی در این منطقه را خواستار شدند.
کد مطلب: 3627
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *