۰
سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۱

در چه ساعت هایی از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنیم؟

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق دو بازه زمانی در طول شبانه روز را به عنوان زمان اوج مصرف مشخص کرد و توصیه کرد که شهروندان در آنها از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند.
در چه ساعت هایی از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنیم؟
مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به هشدار وزیر نیرو درخصوص افزایش مصرف برق در کشور گفت: از نیمه خرداد تا کنون ۶۰ درصد از دوره سخت را با همراهی و همکاری مردم عزیز بدون خاموشی پشت سر گذاشتیم.
طبق گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، ​​مصطفی رجبی مشهدی گفت : طبق پیش بینی مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور نیاز مصرف برق امروز سه شنبه به میزان ۶۶۲۰۰ مگاوات خواهد رسید .

وی افزود: گزارشها حاکی از آن است روز گذشته و در روز عاشورا میزان نیاز مصرف برق کشور به میزان ۵۴۸۰۰ مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که عدد ۴۹۶۰۰ مگاوات برای روز تعطیل ثبت شده بود افزایش مصرف ۱۰ درصدی را نشان می دهد..
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق افزود: با توجه به تداوم و ماندگاری هوای گرم با افزایش مصرف برق و‌درنتیجه افزایش بار شبکه که منجر به فشار مضاعف به نیروگاهها میشود روبرو خواهیم شد و از کلیه هموطنان درخواست میشود جهت تامین برق مطمئن و پایدار برای کلیه مشترکین خانگی ، صنعتی و کشاورزی در ساعات اوج مصرف که از ساعت ۱۲ تا ۱۸ و ۲۰:۳۰ تا ۲۳ است از استفاده وسایل برقی پر مصرف اجتناب کنند. همچنین برای سپری شدن باقیمانده روزهای گرم تابستان  دمای کولرهای گازی خود را روی عدد ۲۵ تنظیم و یا از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند.
کد مطلب: 171146
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *