۰
شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۴۷
النشره:

هنیه و مرسی درباره گذرگاه رفح توافق کردند

نخست وزیر دولت منتخب فلسطین در دیدار با رئیس جمهور مصر درباره گذرگاه رفح و بحران برق در نوارغزه به توافقات مهمی دست یافت.

 اسماعیل هنیه در گفتگو با روزنامه "فلسطین" از توافقات خود در دیدار با محمد مرسی رئیس جمهور مصر در قاهره خبر داد.

وی اظهار داشت در دیدار با مرسی که روز جمعه صورت گرفت قرار شد گذرگاه مرزی رفح به مدت ۱۲ ساعت یعنی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب باز باشد و به طور روزانه به هزار و ۵۰۰ مسافر اجازه عبور و مرور از این گذرگاه داده شود.

نخست وزیر دولت منتخب فلسطین افزود: در این دیدار همچنین اسامی اشخاص ممنوع السفر که در فهرست امنیتی مسئولان مصری قرار داشتند مورد بررسی قرار گرفت و به ۶۰ درصد این افراد اجازه سفر داده شد.

هنیه در ادامه گفت : موافقت با سکونت موقت شهروندان فلسطینی در اراضی مصر به مدت ۷۲ ساعت از دیگر توافقات با مرسی محسوب می شود.

وی تصریح کرد: مسئولان مصر همچنین توافق کردند که تعداد کارمندان مصری در گذرگاه رفح به منظور تسهیل در عبور و مرور مسافران فلسطینی افزایش یابد و این گامی مهم در راستای کاهش مشکلات ناشی از محاصره نوارغزه به شمار می رود.

هنیه گفت : بحران برق در نوارغزه از دیگر موضوعات مورد بررسی در دیدار با مرسی بود که توافق شد این مشکل در ۳ مرحله حل و فصل شود.

به گفته نخست وزیر دولت منتخب فلسطین، افزایش شمار کامیونهای حامل سوخت قطر از ۶ تا ۱۰ کامیون در طول روز از دیگر توافقات سفر به قاهره محسوب می شود.
کد مطلب: 1026
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *