۰
يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۷

پرواز استقلال بر سرِ قو با سرِ عمران‌زاده

تیم فوتبال استقلال با برتری برابر مقابل ملوان انزلی، حریف ذوب آهن در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شد.
پرواز استقلال بر سرِ قو با سرِ عمران‌زاده
استقلال و ملوان بندرانزلی از ساعت ۱۴:۲۵ امروز در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با برتری ۲ بر صفر استقلال خاتمه یافت. حنیف عمران‌زاده دقایق ۱۲ و ۶۷ گل‌های استقلال را به ثمر رساند.

در حالی که ۲ تیم بازی را متعادل آغاز کردند و استقلال به مرور در حال افزایش حملات خود بود، اشتباه مدافعان ملوان در جاگیری در دقیقه ۱۲ این فرصت را به حنیف عمران‌زاده داد تا ضربه کرنر آندرانیک تیموریان را به گل تبدیل کند.

دقایقی بعد پژمان نوری دروازه ملوان را درون محوطه جریمه هدف گرفت اما ضربه او با اندکی اختلاف از کنار دروازه بیرون رفت. این شوت را مازیار زارع پاسخ داد که ضربه او هم از بالای دروازه عبور کرد.

ملوان برای جبران گل خورده تلاش خود را بیشتر و نفوذهای رافخایی چند موقعیت ناقص را ایجاد کرد اما این حملات نتیجه بخش نبود. پژمان نوری که برای گلزنی مقابل تیم سابقش بسیار با انگیزه بود یکبار دیگر شوت خطرناکی را روانه دروازه ملوان کرد که صادقی توپ را به کرنر فرستاد.

در دیگر اتفاق عجیب نیمه نخست بعد از خطای مجید غلام‌نژاد روی رافخایی و کارت زردی که مدافع استقلال دریافت کرد، اصرار رافخایی برای اعتراض به قضاوت علیرضا فغانی سبب شد تا این بازیکن کارت زرد دوم را در دقیقه ۳۶ دریافت کرده و از زمین مسابقه اخراج شود تا کار برای ملوان دشوارتر شود.

دقیقه ۴۰ کرنر ارسالی از سمت چپ را حنیف عمران‌زاده به تیر دروازه کوبید و در ادامه این توپ با برخورد به سر مدافع ملوان و ۲ برخورد دیگر با تیر دروازه صادقی سنگربان ملوان توسط مدافعان برگشت داده شد.

تلاش ۲ تیم در پایان نیمه نخست تغییری در نتیجه ایجاد نکرد و این نیمه با همان برتری یک بر صفر استقلال خاتمه پیدا کرد.

در آغاز نیمه دوم علیرضا نیکبخت واحدی جایگزین مجید غلام نژاد شد و با دو ضربه خطرناک پیاپی که از کنار دروازه ملوان بیرون رفت، انگیزه خود برای گلزنی در این دیدار را نشان داد. مهرداد اولادی هم در حالی که با دروازه بان ملوان تک به تک شده بود در حالتی نامتعادل توپ را تقدیم صادقی کرد.

دروازه‌بان ملوان دقایقی بعد شوت سیاوش اکبرپور را هم راهی کرنر کرد. در ادامه اکبرپور جای خود را به مهدی نظری داد. بعد از آنکه اولادی یک موقعیت دیگر را هم از دست داد تا نشان دهد مهاجمان استقلال در این دیدار گلزن نیستند، باز هم حنیف عمران‌زاده به یاری خط حمله تیمش آمد و روی یک ضربه کرنر در دقیقه ۶۷ گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا هر دو گل استقلال با ضربات سر عمران زاده به ثمر برسد.

در دقایق پایانی بازی افت کرد و در حالی که ایمان باصفا بجای خسرو حیدری برای استقلال به میدان آمد اما تغییری در نتیجه ایجاد نشد و در نهایت بازی ۲ بر صفر به سود استقلال خاتمه یافت. با این نتیجه استقلال حریف ذوب آهن در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شد.

در این بازی پربرخورد علاوه بر رافخایی که کارت قرمز دریافت کرد، مجید غلام نژاد، سیاوش اکبرپور و حنیف عمران زاده از استقلال و مازیار زارع از ملوان کارت زرد گرفتند.
کد مطلب: 36504
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *