۰
دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۰

نشست کارشناسی ایران و ۱+۵ در ژنو یک روزه است

در حالی که برخی رسانه ها خبر از برگزاری نشست دو روزه مذاکرات کارشناسی امروز کشورمان با گروه ۱+۵ در ژنو را منتشر کرده بودند، یک منبع آگاه در وزرات امور خارجه تاکید کرد این دور از گفتگوها یک روزه بوده و امروز به پایان می رسد.
نشست کارشناسی ایران و ۱+۵ در ژنو یک روزه است
یک منبع آگاه در وزارت خارجه به در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی تسنیم تاکید کرد طبق توافق صورت گرفته نشست کارشناسی امروز ایران و گروه ۱+۵ در ژنو یک روزه خواهد بود.

وی با اشاره به سخنرانی روز گذشته سید عباس عراقچی در دانشکده خبر افزود: معاون وزیر امور خارجه نیز تاکید کرد نشست کارشناسی روز دوشنبه (۸ دی) به دلیل تعطیلات ژانویه یک روزه خواهد بود.

پیش از این برخی رسانه ها خبر از برگزاری نشست دو روزه مذاکرات کارشناسی امروز کشورمان با گروه ۱+۵ در ژنو را منتشر کرده بودند.

یادآور می شود «حمید بعیدی‌نژاد»مدیرکل سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان ریاست هیئت ایرانی را در این دور از مذاکرات به‌عهده دارد. تاکنون دو دور مذاکره در سطح کارشناسی برای تعیین سازوکارهای اجرایی توافقنامه ژنو برگزار شده است که در دور اول مذاکرات در شهر وین اتریش جمهوری اسلامی ایران در اعتراض به اقدام غیرسازنده و خلاف توافقنامه ژنو مبنی بر افزودن نام برخی اشخاص و شرکت‌ها به لیست تحریم‌ها از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا این مذاکرات را متوقف کرد.

سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در دانشکده خبر اعلام کرد: "مذاکرات کارشناسی فردا در ژنو به‌مدت یک روز و با هدف دستیابی به توافق برای نحوه اجرایی کردن توافقنامه ژنو صورت می‌گیرد".

مذاکرات کارشناسی ایران و۱+۵ ساعتی قبل در ژنو آغاز شد.
کد مطلب: 36524
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *