۰
دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۴

تئاتر وارد "تفحص اندر مسائل زن و شوهری" می‌شود

کارگردان نمایش "تفحص اندر مسائل زن و شوهری و شاید کمی قبل‌تر" با اشاره به اینکه این نمایش ایرانی شده نمایشنامه "خواستگاری" آنتوان چخوف است از همکاری نکردن شورای نظارت و ارزشیابی برای صدور مجوز اجرای این اثر نمایشی گله کرد.
تئاتر وارد "تفحص اندر مسائل زن و شوهری" می‌شود
هنام زینلی کارگردان نمایش "تفحص اندر مسائل زن و شوهری و شاید کمی قبل‌تر" در توضیح چگونگی نگارش متن این اثر گفت: نمایش "تفحص اندر مسائل زن و شوهری و شاید کمی قبل‌تر" بر اساس نمایشنامه "خواستگاری" اثر آنتوان چخوف نوشته شده است. این نمایش در واقع ایرانیزه و تطبیق‌ داده شده این نمایشنامه مشهور روسی است و ماجرای نمایش نیز به سال‌ها قبل در ایران بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: با توجه به بستر سنتی‌ای که نمایش دارد از ریشه‌های نمایش تخت حوضی بهره گرفتیم. "تفحص اندر مسائل زن و شوهری..." یک نمایش کمدی شبه تاریخی و کاری از موسسه فرهنگی هنری هشت بهشت سبز و گروه هنرهای دراماتیک نقاب صحنه است. شراره رخام، علی برقی، امین مومنی پور و خودم بازیگران اصلی این اثر نمایشی هستند.

زینلی درباره اجرای این اثر در گروه تئاتر آزاد توضیح داد: نمایش ما به هیچ عنوان زیرمجموعه تئاتر آزاد قرا نمی‌گیرد و قواعد این نوع تئاتر را در اجرا مد نظر قرار نداده است اما متاسفانه به دلیل اختلافاتی که تئاتر آزاد و شورای نظارت و ارزشیابی با یکدیگر دارند آقای الوند به نمایش ما مجوز اجرا نداد و مجبور شدیم از طریق آقای مجید جعفری و تئاتر آزاد مجوز اجرای این نمایش را دریافت کنیم.

وی متذکر شد: متاسفانه نمایشی مثل نمایش ما را نه مرکز هنرهای نمایشی قبول دارد و نه تئاتر آزاد. اگر ما تهیه‌کننده شخصی برای اجرای این اثر نداشتیم نمی توانستیم نمایش‌مان را به صحنه ببریم چون هیچ نهادی از ما حمایت نمی‌کند.

این کارگردان در پایان درباره زمان اجرای این نمایش توضیح داد: بیش از ۲ ماه تمرین های این کار زمان برد و چون این نمایش از گویشی قدیمی و ادبیاتی سنتی بهره گرفته است، روخوانی‌ها مدت زمان زیادی به طول انجامید. قرار است بعد از سه اجرا در شهر کرج از ۱۹ دی ماه اجرای این اثر نمایشی را در تماشاخانه پونک آغاز کنیم.

بنیامین مظفری، مرتضی تهرانی، کاوه ماهباز، مهسا قره خانی، نگین ارجمند و نسیم علی همتی دیگر بازیگران این نمایش هستند. دیگر عوامل این نمایش عبارتند از دستیار کارگردان: علی برقی، دستیار دوم و برنامه ریز: فرید کتابچی، مدیرتولید و آهنگساز: حمیدرضا حیاتی، مشاور طراح گریم :نوید فرح مرزی، طراح گریم: حامد میریونس حقی، روابط عمومی: خاطره تقوایی و سایه قدمی، طراح صحنه، لباس و نور: بهنام زینعلی، تهیه کننده: مهدی طالبی.

تماشاخانه پونک در بلوار میرزا بابایی، بلوار عدل، کوچه اردیبهشت واقع شده است.
کد مطلب: 36526
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *