۰
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۲

ورود بیش از ۲ میلیون نفر زائر حرم رضوی به مشهد مقدس

استاندار خراسان رضوی گفت: از یکم تا دهم دی ماه امسال ۲ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۸۲۸ نفر وارد مشهد مقدس شده‌اند که حدود ۱۰ درصد آنها را زائران پیاده تشکیل می‌دهند.
ورود بیش از ۲ میلیون نفر زائر حرم رضوی به مشهد مقدس
محمدحسین فروزان مهر ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ستاد دائمی تسهیلات زائران خراسان رضوی، با تاکید بر استمرار روند خدمت رسانی به زائران تا خروج آنان از مشهد مقدس خواستار نظارت جدی بر عملکرد گروه‌های کاری ۱۲گانه ذیل ستاد شد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید متناسب با شرح وظایف و مسئولیت‌های تعریف شده در راستای تامین نیاز زائران به صورت شبانه‌روزی تلاش کنند، افزود: توجه به مسایل بهداشتی زائران، ساماندهی نذورات و متمرکز کردن توزیع آن در اقامتگاه‌های بین راهی از جمله مواردی است که باید با جدیت دنبال شود.

فروزان مهر حضور مستمر نیروی انتظامی و اورژانس در محورهای مواصلاتی و حفظ امنیت روانی زائران را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این ایام شبانه روزی شدن فعالیت تعداد بیشتری از داروخانه‌ها، مراکز درمانی و محل‌های عرضه کالا و خدمات ضروری است.

نظارت بر عملکرد بازار، بررسی چگونگی عرضه ی کالا، جلوگیری از هر گونه افزایش قیمت در کالاهای اساسی و همچنین کنترل نحوه خدمت‌رسانی مراکز اقامتی به زائران از دیگر تاکیدات استاندار خراسان رضوی بود.

رئیس شورای هماهنگی ستاد دائمی تسهیلات زائران خراسان رضوی از سازمان صنعت، معدن و تجارت خواست تا نسبت به افزایش فعالیت ستاد خبری ۱۲۴ در طول شبانه روز و استفاده از ظرفیت مردمی برای نظارت و جلوگیری از هرگونه اهمال در مورد زائران اقدام کند.

وی تصریح کرد: در کنار موارد یادشده توجه به موضوعات فرهنگی و استفاده از فرصت حضور زائران در مشهد به منظور نهادینه شدن فرهنگ زیارت و تبیین سیره رضوی ضروری است و دستگاه‌های متولی باید در راستای اجرایی شدن تصمیمات اتخاذ شده در این حوزه اهتمام داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر ساماندهی بازگشت زائران به مقصد مورد نظرشان خواستار اطلاع رسانی به هیئت‌های مذهبی برای عقد قرار داد با سازمان حمل و نقل و پایانه‌های استان شد.
کد مطلب: 36541
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *