۰
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۷
حضور نمایندگان 60 حزب و تشکل در نشست با وزیر کشور

کواکبیان : 60 درصد مشکلات احزاب به دولت و حکومت برمی‌گردد

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار کرد: از نمایندگان 60 حزب و تشکل سیاسی در نشست امروز وزیر کشور با احزاب و گروهای سیاسی دعوت شده است.
کواکبیان : 60 درصد مشکلات احزاب به دولت و حکومت برمی‌گردد
کواکبیان در نشست احزاب با وزیر کشور:
۶۰ درصد مشکلات احزاب به دولت و حکومت برمی‌گردد و ۴۰ درصد به احزاب و فرهنگ سیاسی مردم

مرز بین جرم سیاسی و امنیتی مشخص شود

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در این مراسم گفت : ۶۰ درصد مشکلات احزاب به دولت و حاکمیت برمی‌گردد.
به گزارش ایسنا، مصطفی کواکبیان در نشست مشترک وزیر کشور با دبیران کل و نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی که صبح امروز (شنبه) در وزارت کشور برگزار شد، گفت: وجوب عقلی و شرعی و انقلابی و سیاسی و ملی اقتضا می‌کند که احزاب در این کشور نهادینه شوند.
وی با اشاره به برخی اظهارنظرها در این جلسه مبنی بر اینکه نظام حزبی در کشور ما شکل نمی‌گیرد، افزود: تا وقتی که چنین تفکراتی در کشور وجود دارد، وضعیت ما بهتر از این نخواهد شد.
وی با بیان اینکه ۶۰ درصد مشکلات احزاب به دولت و حاکمیت باز می‌گردد و تنها ۲۰ درصد آن مربوط به خود احزاب و ۲۰ درصد مربوط به فرهنگ سیاسی مردم است خطاب به وزیر کشور گفت: باید تدارکی ببینیم تا این جلسه خروجی مفیدی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه بحث خانه احزاب باید از سوی هیاتی منتخب همین جلسه پیگیری شود بر ضرورت پرداخت یارانه و پیش‌بینی حداقل ۱۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۹۳ با همکاری دولت و مجلس تاکید کرد و با تکیه بر ضرورت اصلاح قانون احزاب با مشورت تمامی احزاب گفت: در اصلاح قانون احزاب حتما باید جرم سیاسی تعریف شود و مرز بین جرم سیاسی و امنیتی مشخص شود. کواکبیان همچنین اظهار کرد: زمانی من از آقای محسنی‌اژه‌ای پرسیدم چرا مشارکت و مجاهدین را تعطیل کردید و اگر این‌ها جرائم سیاسی مرتکب شده‌اند باید براساس اصل ۱۶۸ قانون اساسی در دادگاه علنی به جرم آنها پرداخت. که به من گفته شد این‌ها جرائم امنیتی مرتکب شده‌اند و با این وجود ما نمی‌دانیم مرز بین این دو جرم چیست و شما به عنوان وزیر کشور متعهد هستید که این موضوعات را پیگیری کنید. مگر جرایم امنیتی شامل براندازی مسلحانه و خرابکاری و امثال اینها نمی‌شود و جرایم سیاسی همان مبارزه مسالمت‌جویانه است که باید تعریف شود.
کواکبیان همچنین از این که هیچکدام از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم از دبیران کل احزاب نبودند، انتقاد کرد و گفت: هر هشت نامزد انتخاباتی افتخار می‌کردند که وابسته به هیچ حزبی نیستند هرچند که از حمایت احزاب برخوردار بودند.

**********************

همچنین معاون سیاسی وزیر کشور در نشست وزیر کشور با دبیران کل احزاب و گروه‌های سیاسی گفت: این جلسه به دعوت وزیر کشور از احزاب فعال انجام شده است و باید گفت از ابتدای تشکیل کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، ۲۳۰ حزب مجوز گرفته‌اند که حدود یک چهارم احزاب فعال و نیمه‌فعالند و البته صرفاً فعالیتشان به دوره انتخابات محدود نمی‌شود.

 سیدکاظم میرولد افزود: در دوره آقای روحانی ۱۹ تقاضای حزب وجود داشته که در حال بررسی است.

وی با مورد توجه قرار دادن جلسه امروز وزیر کشور با دبیران کل احزاب گفت: در این جلسه از نمایندگان ۶۰ حزب دعوت شده است و اگر این جلسه مفید باشد احزاب دیگر را در جلسات بعد دعوت می‌کنیم تا آسیب‌شناسی لازم انجام شود.
کد مطلب: 36588
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *