۰
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۱

نسبت به فیلم‌های خط قرمزی هشدار داده بودیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از حضور فیلم هایی که از خط قرمزها عبور کرده اند در جشنواره فیلم فجر انتقاد کرد و گفت مسئولان این جشنواره به ما درباره حضور بعضی از فیلم ها قول هایی داده اند که تامین نشده و ما این مساله را در مجلس پیگیری خواهیم کرد.
نسبت به فیلم‌های خط قرمزی هشدار داده بودیم
حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر درباره فیلم های جشنواره امسال گفت: «چ» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا فیلم خوبی بود و جای چنین فیلم هایی در سینمای ایران خالی است. این اثر هم به لحاظ فنی و هم موضوعی فیلم خوبی بود البته تراز ما در جمهوری اسلامی بسیار بالاست ولی «چ» در میان فیلم های موجود فیلم بسیار ارزشمند و کارگردان برای آن زحمت زیادی کشیده بود.

وی درباره رویکرد این حشنواره ادامه داد: ما گلایه‌هایی داریم. خط قرمز ها از مسایل مهمی بود که به آنها در این جشنواره توجه نشد. ما با مسئولان این جشنواره که صحبت کرده بودیم قول هایی به ما داده شد و باید خواسته هایی را تامین می کردند اما متاسفانه بخشی از این نظرات اجرا نشد و فیلم هایی به جشنواره راه پیدا کرده اند که از خط قرمزها عبور کرده اند و حتما در کمیسیون فرهنگی مجلس پیگیر خواهد شد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: ما انتظارمان این است که در اختتامیه جشنواره فیلم فجر، سیاسی‌کاری نشود یعنی در انتخاب فیلم هایی که قرار است جایزه بگیرند مباحث سیاسی را دخالت ندهند. فیلم هایی که هم از حیث محتوا مشکل دارند و هم به لحاظ فنی خوب نیستند به دلیل مضامین سیاسی مطرح نشوند. انتظار ما از وزارت ارشاد و سازمان سینمایی این است که سینما را فنی نگاه کنند و با توجه به اینکه این جشنواره، فجر انقلاب اسلامی است به فیلم ها با این رویکرد توجه شود. در واقع توجیه و دلیل محکمی نیاز دارد که فیلم های توقیف شده چگونه از توقیف درمی آیند و می توانند به جشنواره راه پیدا کنند و بدتر اینکه اینها می توانند نمایش پیدا کنند و جایزه بگیرند.

حجت الاسلام پژمان‌فر همچنین با اشاره به اینکه گفته می شود جشنواره فیلم فجر ویترین سینمای ایران است این گفته را رد و بیان کرد: ما این رویکرد را قبول نداریم. بسیاری از این فیلم ها می‌توانند در طول سال در سینماها نمایش پیدا کنند و دلیل ندارد حتما در این جشنواره حضور داشته باشند. جشنواره فجر تنها باید ویترین سینمای انقلاب باشد.

وی در پایان با اشاره به فیلم «۵۰ قدم آخر» درباره آن بیان کرد: این فیلم تلاش کرده بود که پیام های خوبی بدهد اما فکر می کنم بهتر از این هم می توانست باشد.
کد مطلب: 37157
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *