۱
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۴۸

اعمال سلیقه‌ها باعث شد از رادیو تهران بروم

احسان کرمی مجری رادیو و تلویزیون از ترک رادیو تهران به دلیل رفتارهای سلیقه‌ای مدیران و حضور خود در شبکه رادیو جوان و همچنین از اینکه قرار است در یک سریال بازی کند، سخن گفت.
اعمال سلیقه‌ها باعث شد از رادیو تهران بروم
احسان کرمی که در برنامه «روزهای نقره ای» رادیو جوان در ایام جشنواره فیلم فجر با مخاطبان رادیویی ارتباط برقرار می کند به خبرنگار مهر گفت: برنامه «روزهای نقره‌ای» هر روز ساعت ۱۴ تا ۱۵ به حواشی سینما و اتفاقات جشنواره فیلم فجر می پردازد و کسانیکه به سینما علاقه دارند با شنیدن این برنامه می توانند متوجه شوند که در طول سال به دیدن چه فیلم هایی می توانند بروند.

وی دراین باره که مدتی از رادیو رفته بود و حالا دوباره برگشته است، توضیح داد: مدیران مربوطه حضور من در رادیو را رد نکرده بودند و حالا هم شرطی نگذاشته اند که من بازگردم. ما متاسفانه در رادیو تهران دچار اختلاف سلیقه شده بودیم و این مبنای درستی نیست که یک نهاد فرهنگی از روی سلیقه برای شما و کار شما تصمیم بگیرد. زمانی هم که من اعلام کردم که با رادیو تهران همکاری نمی کنم دوستان در رادیو جوان لطف کردند و به من پیشنهاد همکاری دادند اما شرایط به گونه ای نبود که به رادیو جوان بیایم.

کارگردان تئاتر «سپنج رنج و شکنج» ادامه داد: کمی صبر کردم تا اوضاع آرام شود. حتی خود رادیو تهران از من نخواست که از رادیو بروم بلکه این تشخیص خود من بود که دیگر نمی شود در آنجا کار کرد. درحالیکه برنامه «مکث ۹۴» مخاطبان زیادی داشت و وقتی شما بتوانید در بحبوحه تعدد و فراوانی شبکه های ماهواره ای و رقابت برنامه‌های دیگر و حتی موسیقی و آهنگ های مختلف مخاطب خود را پای رادیو حفظ کنید، نسبت به آنها مسئول هستید. من تنها به خاطر مخاطبانم از ترک کردن رادیو ناراحت بودم. به هر حال چون شرایط همکاری وجود نداشت من کنار کشیدم و البته می گویم که من مدیران را سرزنش نمی کنم و این به اعمال سلیقه ها بازمی گردد.

خودم دوست ندارم سریال بازی کنم

وی درباره حضورش در «روزهای نقره ای» نیز بیان کرد: من از مدیران رادیو جوان ممنونم چون با اینکه به خاطر حضور من در این برنامه ممکن بود مشکلاتی پیش آید اما پشت من ایستادند. البته این حضور بسیار ناگهانی بود و از طرفی من هم درگیر تئاتر نبودم و توانستم به راحتی آن را قبول کنم.

کرمی درباره ادامه حضور خود در رادیو جوان عنوان کرد: انشاءالله در رادیو خواهم بود. البته امسال شاید دیگر برنامه ای نداشته باشم اما سال دیگر امیدوارم در برنامه های دیگری حضور داشته باشم. البته در تلویزیون بعید می دانم جز برنامه «زنده رود» اصفهان و «رادیو هفت» برنامه دیگری را انتخاب کنم و همچنان ترجیح می دهم که گزیده کار باشم. هم اکنون هم پیشنهاد دو سریال تلویزیونی را دارم البته دوست ندارم سریال بازی کنم اما چون شخص پیشنهاددهنده از دوستانم است درباره این همکاری فکر می‌کنم.

هر مجری باید بپذیرد که ممکن است با هر تغییر و تحولی از آنتن برود.

این مجری رادیو و تلویزیون در ادامه درباره حضور خود در مدیوم های مختلف تصویری و در عرصه های بازی و اجرا عنوان کرد: این مدیوم های متفاوت برای هرکسی جذابیت دارد. به طور مثال من فکر می‌کنم در هر کجای جهان به هر کسی پیشنهاد سینمایی شود قبول می‌کند و من هم استقبال می کنم و این چرخش در مدیوم های مختلف می تواند برای هر کسی پیش آید. من چندی پیش هم قطعه موسیقی «بارونیه حال من» را کار کردم و استقبال خوبی هم از آن صورت گرفت بنابراین حضور در این مدیوم های مختلف به توانمندی آدم ها برمی گردد و من اگر همانگونه که در اجرای تلویزیونی رفتار می کنم در اجراهای تصویری ام هم تکرار شوم و همان شخصیت را در تئاتر هم بازی کنم، سودی ندارد. هرکدام از اینها مرزبندی های خود را دارد و من فکر می کنم تاکنون موفق شده باشم در هر یک از این عرصه ها مطابق با آن حوزه مورد نظر پیش بروم.

مجری «رادیو هفت» درباره حضور چندساله یک مجری و بعد کمرنگ شدن حضور بسیاری از آنها بیان کرد: اجرای تلویزیونی عرف و قانون نانوشته ای دارد و آن همین است که یک روز می آیید و ممکن است روزی هم نباشید. این قانون نانوشته جامعه هنری ما است که هر مجری باید بپذیرد که ممکن است با هر تغییر و تحولی از آنتن برود. البته بسیاری از مجریان هم هستند که توانسته اند خود را با مسایل روز همراه کنند و تا سال ها به دلیل این به روز بودن بر سر کار خود مانده اند چون هیچ گاه تکراری نشده اند. علاوه بر اینها خط قرمزهایی وجود دارند که از مجریان رادیو و تلویزیون خواسته می شود آنها را رعایت کنند و درنهایت روی لبه خط قرمزها حرکت کنند و در غیر اینصورت عذر آنها خواسته می شود.
کد مطلب: 37204
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *