۰
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۲

سر یکی از سربازان هخامنشی پیدا شد

یک قطعه از آثار تاریخی تخت جمشید که سر یک سرباز هخامنشی را نشان می دهد و سپتامبر سال ۲۰۱۱ از موزه هنرهای زیبای مونترال در ایالت کبک کانادا به سرقت رفته بود در آپارتمان مسکونی یک پسر جوان کانادایی پیدا شد.
سر یکی از سربازان هخامنشی پیدا شد
این تکه سنگ ارزشمند مربوط به قرن پنجم قبل از میلاد بوده و ارزش آن ۱.۲ میلیون دلار برآورد شده است. پلیس ایالت کبک پس از اینکه این گنجینه تاریخی را در اواخر ژانویه کشف کرد، به دلیل اهمیت موضوع در یک کنفرانس خبری توضیحاتی ارائه داد که رسانه های کانادایی نیز آن را منتشر کردند.

سایت شبکه تلویزیونی سی.بی.سی. کانادا به نقل از پلیس اعلام کرده که" این قطعه یکی از دو شی تاریخی است که تقریبا به صورت همزمان از موزه هنرهای زیبای مونترال دزدیده شده بودند.



قطعه ای از آثار تاریخی تخت جمشید که سر یک سرباز هخامنشی را نشان می دهد

پلیس در مورد شی دوم توضیح اندکی داده است مبنی بر اینکه سر مجسمه مردی از جنس مرمر متعلق به قرن اول پیش از میلاد بوده و ارائه توضیحات بیشتر را منوط به تحقیقات بیشتر دانسته است.

پلیس امونتون درباره شی دوم دزدیده شده اعلام کرده مردی را در این شهر به اتهام خرید شیء تاریخی مسروقه با قیمت بالاتر از پنج هزار دلار بازداشت کرده است. این مرد در اعترافات خود مدعی شده از مسروقه بودن این شیء تاریخی و ارزش واقعی آن بی خبر بوده و آن را به قیمتی بسیار پایین تر از ارزش واقعی اش خریده است.

او گفته است که کتیبه هخامنشی را سه سال پیش از دوستانش به قیمت هزار و ۴۰۰ دلار خریداری کرده و فکر نمی کرده که قیمتی باشد.



سر مجسمه مردی از جنس مرمر متعلق به قرن اول پیش از میلاد

این مرد باید در ماه مارس در دادگاه حاضر شود و در این خصوص توضیح بدهد چرا که پلیس حدس زده دست فرد یا گروه دیگری پشت پرده این سرقتها باشند.

اگر حرف های این مرد جوان صحت داشته باشد، یعنی سارق هنوز به دام نیفتاده است. پلیس اعلام کرده تحقیقات خود را در این باره ادامه می دهد.

رسانه های کانادایی فیلم نشست خبری پلیس را نیز منتشر کرده اند.

کد مطلب: 37362
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *