۰
يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۲

برنامه وزارت بهداشت برای تثبیت نرخ ویزیت

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: مهمترین سیاستها و برنامه های کلان معاونت درمان در حوزه تولیت، عدالت ، کارآیی و کیفیت است.
برنامه وزارت بهداشت برای تثبیت نرخ ویزیت
دکتر محمد حاجی آقاجانی در هفتاد و ششمین اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور افزود: تقویت نقش حاکمیتی از طریق سیاستگذاری، برنامه ریزی، تامین منابع مالی، تدوین و اجرای استانداردها و نظارت و ارزشیابی علمی و کارآمد از اهداف معاونت درمان است.

وی، یکی از سیاستهای اجرایی معاونت درمان را تثبیت قیمت خدمات ویزیت اعلام کرد و افزود: قیمت خدمات، مورد توافق تمامی اعضای شورای عالی بیمه سلامت است.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد تخت موجود در بیمارستانهای دولتی و خصوصی ۱۱۰ هزار تخت است که با پیش بینی های انجام شده امید است به ۲۰۸ هزار تخت برسد.

شاخص پیوند اعضاء در کشور ۶.۹ است

آقاجانی شاخص فعلی پیوند اعضاء در کشور را ۶.۹ اعلام کرد و افزود: وضعیت کنونی ما در مقایسه با شاخصهای جهانی، در پیوند ریه ۳۶، پیوند قلب۴۰، پیوند کبد ۳۰ و پیوند کلیه ۳۹ است که باید باید تلاش کنیم که این شاخصها ارتقا یابد.

وی در ادامه ، تعداد بیماران دیالیزی در کشور را ۲۰ هزار نفر بیان کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ این رقم ۲.۵ برابر افزایش می یابد که نشان دهنده زنگ خطری برای متولیان حوزه سلامت است که در این خصوص باید در تقویت بحث پیشگیری، درمان و توسعه بخش های دیالیز اهتمام بیشتری داشته باشند.

معاون درمان وزارت بهداشت برنامه های آتی این معاونت در تامین نیروی انسانی را اجرای سیاست بومی گزینی، تناسب ظرفیت رشته های فوق تخصصی، افزایش و بازنگری شیوه پرداخت ها و متناسب کردن پذیرش دوره های تخصصی با نیاز کشور عنوان کرد.

ساماندهی وضعیت اورژانس های پیش بیمارستانی و بیمارستانی

آقاجانی در خصوص وضعیت فعلی اورزانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی گفت: در حال حاضر تعداد پایگاههای اورزانس پیش بیمارستانی ۲ هزار پایگاه است که باید تا آخر برنامه پنجم توسعه این تعداد به ۳ هزار پایگاه برسد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳ هزار آمبولانس داریم، افزود: در حال پیگیری خرید ۱۵۰۰ آمبولانس در سال ۹۳ هستیم و راه اندازی ۱۶ پایگاه اورژانس هوایی و ۴ پایگاه اورژانس دریایی از دیگر برنامه های معاونت درمان است.
کد مطلب: 37485
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *