; ?>; ?> کشورهای اسلامی و عربی به یاری بیت المقدس بشتابند - مردم سالاری آنلاين
۰
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۱۷
سازمان همکاری اسلامی:

کشورهای اسلامی و عربی به یاری بیت المقدس بشتابند

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه ای به مناسبت سالگرد به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی، از ادامه اقدامات رژیم صهیونیستی برای نابودی بیت المقدس خبر دادند و خواستار تحرک جدی کشورهای اسلامی و عربی برای نجات قبله نخست مسلمانان شد.
 به نقل از روزنامه الحیات ، "ابومازن" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: هویت عربی بیت المقدس و حمایت مقدسات اسلامی و مسیحی آن خط قرمز است.

وی افزود: به آتش کشیدن مسجد الاقصی در ۴۳ سال پیش، سرآغاز سلسله اقداماتی بود که تاکنون نیز ادامه دارد و قطع نشده است.

رئیس تشکیلات خودگردان بیان کرد: هدف توطئه ها نابودی مسجد الاقصی و از بین بردن هویت اسلامی و مسیحی بیت المقدس و یهودی سازی این شهر است.

وی افزود: همه تلاشهای اسرائیل برای از بین بردن هویت اسلامی و مسیحی بیت المقدس از شهرک سازی گرفته تا حفر تونل در زیر مسجد الاقصی سبب از بین رفتن هویت اسلامی، عربی و مسیحی این شهر نخواهد شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت : شهر قدس به ویژه مسجد الاقصی امروز شاهد تجاوزات بی سابقه رسمی با هدایت رژیم صهیونیستی و نیز اقدامات گروههای افراطی است.

از سوی دیگر سازمان همکاری اسلامی اشغالگران را مسئول حفظ همه مراکز مقدس بیت المقدس دانست.

در بیانیه این سازمان آمده است : با توجه به اینکه معاهدات بین المللی به ویژه توافقنامه ژنو هر گونه تعدی به اماکن مقدس و جلوگیری از ورود نمازگزاران به آن را منع کرده است، اشغالگران مسئول حفظ این اماکن مقدس هستند.

سازمان همکاری اسلامی بیان کرد: اسرائیل به اقدامات خود علیه اولین قبله مسلمانان ادامه می دهد و حملات یهودیان افراطی شدت گرفته است.

در این بیانیه آمده است : بیت المقدس اشغالی شاهد پاکسازی نژادی با هدف تخلیه آن از ساکنان اصلی اش و جایگزینی شهرک نشینان است که این اقدامی مغایر با قوانین بین المللی است.

سازمان همکاری اسلامی ضمن دعوت از مجامع بین المللی برای فشار بر اسرائیل به منظور توقف اقدامات علیه اماکن مقدس از کشورهای عربی و اسلامی نیز خواست که از بیت المقدس با تمام ابزار حمایت کنند.
کد مطلب: 3757
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *