۰
جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۰۳

حزب دموکرات آمريکا بار ديگر در منشور خود بيت‌المقدس را پايتخت رژيم صهيونيستي خواند

یک سناتور برجسته آمریکایی حامی باراک اوباما روز پنجشنبه گفت که حزب دمکرات آمریکا در حذف ماده مربوط به معرفی بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از منشور این حزب، مرتکب اشتباه شده بود، هرچند ماده فوق الذکر را دوباره احیا کرد.
سناتور چوک شومر در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که همه باید از سیاست قدیمی حزب دمکرات در معرفی  بیت‌المقدس  به عنوان پایتخت اسراییل حمایت کنند.
بنا بر این گزارش، روز چهارشنبه نشست ملی نمایندگان حزب دمکرات آمریکا برای بازنگری منشور این حزب و برقراری مجدد ماده مربوطه به تنش کشید، چرا که تعداد مخالفان و موافقان احیای این ماده تقریبا برابر بود.
البته به گفته شومر، باراک اوباما پس از آن که از بحث های مربوط به این مساله مطلع شده، دستور احیای ماده مربوطه را صادر کرده است.
به گفته خبرگزاری آسوشیتدپرس، تلاش شتابزده نمایندگان دمکرات برای احیای ماده فوق الذکر در منشور این حزب ناشی از تمایل طرفداران اوباما برای بستن راه های نفوذ میت رامنی، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری در میان محافل یهودی این کشور است.
بر پایه این گزارش، در جلسه روز چهارشنبه بسیاری از نمایندگان دمکرات به محض شنیدن دستور جلسه مبنی بر احیای ماده فوق الذکر با هو کردن هیات رئیسه این جلسه با طرح مذکور مخالفت کردند و حتی هنگامی که آنتونیو ویلاریگوسا، رییس نشست فوق، خواستار اعلام رای صوتی شد، صدای نمایندگان موافق و مخالف تقریبا برابر بود.
نمایندگان جمهوری خواه پیشتر گفته بودند که فقدان موضع گیری در منشور حزب دمکرات درباره بیت‌المقدس  موجب تردید درباره حمایت اوباما از متحد این کشور در خاورمیانه شده است.
در ماده اصلاحی مذکور آمده است که بیت‌المقدس پایتخت اسراییل است و خواهد ماند.  در عین حال، در این ماده ذکر شده است که سرنوشت این شهر نهایتا باید در مذاکرات وضعیت نهایی این منطقه تعیین شود، ضمن آن این شهر نباید تقسیم شود و درهای آن نیز باید به روی پیروان همه ادیان باز بماند.
کد مطلب: 5777
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *