۰
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۸

عراقچی: تیم مذاکره‌کننده سربازان کشور در حراست از منافع نظام هستند

عراقچی: تیم مذاکره‌کننده سربازان کشور در حراست از منافع نظام هستند

معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای، سربازان کشور در حراست از منافع و مصالح نظام اسلامی هستند.
سید عباس عراقچی، عصر یکشنبه در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه و معاونان مرکز مدیریت حوزه های علمیه اظهار کرد: حقیقتاً عرصه مذاکرات، عرصه سختی است و اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای به عنوان سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دفاع از منافع و مصالح کشور و نظام در عرصه دیپلماسی مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه ما در طول ۳۵ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره در خط مبارزه و جهاد علیه دشمنان و مستکبران بوده ایم، گفت: امروز تیم مذاکره کننده به عنوان سرباز کشور عمل می کند و البته از آنجا که این یک جهاد و مبارزه در شکل و قالب خاص خود است ، طبعاً حرکت در آن نیز شکل خاص خود را می طلبد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای خاطرنشان کرد: همه ما سرباز نظام مقدس اسلامی هستیم در یک سنگر ولی به جهت نقش‌های متفاوتی که نظام به ما داده است هر کدام به شکلی و به نحوی به انجام وظیفه می‌پردازیم.

وی همچنین با بیان اینکه حضور در شهر مقدس قم، زیارت حرم کریمه اهل بیت(ع) و دیدار با علما و مسوولان حوزه، توفیقی برای او بوده است، افزود: قطعاً رهنمودها و توصیه‌های علما و مسوولان و مدیران حوزه های علمیه، ره توشه ارزشمندی برای ما در انجام هر چه بهتر ماموریت‌های دیپلماتیک در عرصه مذاکرات خواهد بود.

این دیدار در دفتر مدیریت حوزه برگزار شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور نیز در این دیدار گفت: امروز حمایت و دعای خیر حوزویان، پشت سر مذاکره کنندگان هسته‌ای کشور قرار دارد.
 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه و هیات همراه اظهار کرد: حقیقتاً تلاش‌ها و زحمات شما و شخص آقای دکتر ظریف و دیگر مسئولان و دیپلمات‌ها در بحث مذاکرات هسته‌ای بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است و ما هم از شما حمایت کرده و برای موفقیت شما دعا می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که «در شرایط کنونی، موفقیت ایران اسلامی در عرصه مذاکرات، جزء اصلی‌ترین دغدغه‌های حوزویان است» گفت: در این مسئله شکی نیست که دشمنان مستکبر و بی رحم ما صرفاً به دنبال توطئه و طمع ورزی هستند.

وی افزود: شما در عرصه دیپلماسی باید در راستای احقاق حقوق مسلم مردم و حفظ و تقویت مصالح و منافع انقلاب و نظام با تمام توان و قدرت به کار خود ادامه دهید.

به به نقل از مرکز خبر حوزه، معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد که در نهایت پایان مذاکرات سخت و فشرده با طرف غربی، منجر به موفقیت جمهوری اسلامی ایران شود.

منبع: ایسنا
کد مطلب: 37646
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *