۰
يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۲۲

صدای فدراسیون ناشنوایان هم درآمد

رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، بیماران خاص و پیوند اعضا با انتقاد از نادیده گرفتن ورزشکاران مدال آور این فدراسیون برای تقدیر از سوی کمیته المپیک، اقدام این کمیته را تاسف آور دانست.
صدای فدراسیون ناشنوایان هم درآمد
کرم الله علیمرادی  در خصوص اقدام کمیته ملی المپیک برای تقدیر از ورزشکاران مدال آور المپیک با پرداخت ۷۰، ۵۰ و ۳۰ میلیون تومان اظهار کرد: در صحبت‌ها و مسائلی که در این خصوص مطرح می‌شود فقط نام المپیک و پارالمپیک دیده می‌شود و هیچ صحبتی از المپیک ناشنوایان نیست. اگر قرار است از مدال آوران تقدیر شود این اقدام باید به صورت یکسانل در هر سه بخش سالم، پارالمپیک و ناشنوایان صورت بگیرد.

وی افزود: ناشنوایان ایران موفق شدند برای اولین بار در طول تاریخ عنوان هشتمی مسابقات المپیک را از آن خود کنند که این عنوان بی سابقه است ولی متاسفانه با وجود کسب این عنوان، کم لطفی بیشتری به ما شده و انگار که فراموش شده‌ایم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان با بیان اینکه اقدام کیومرث هاشمی رئیس کمیته المپیک جای تاسف دارد، گفت: هاشمی خودش عضو سیاست گذاری ستاد بازی‌های المپیک ناشنوایان بوده است. وی در جریان همه اتفاقات المپیک ناشنوایان و رتبه به دست آمده هست. اگر هاشمی به فاصله پنج ماه این رویداد بزرگ را فراموش کند وای به حال افرادی که تازه وارد ورزش شده‌اند.

علیمرادی با تاکید بر اینکه مخالف تبعیض است، خاطرنشان کرد: ما نمی‌گوییم از قهرمانان المپیک و پارالمپیک تقدیر نشود بلکه باید همه را مورد توجه قرار داد. ما انتظار داریم از ناشنوایان هم در شان عنوانی که به دست آورده‌اند تقدیر و تجلیل شود.

وی در ادامه به ورزشکاران مدال آور ناشنوا اشاره کرد و گفت: قبل از المپیک ناشنوایان ورزشکاری داشتیم که سیگارفروشی می‌کرد ولی او در المپیک نایب قهرمان شد. ما نیاز داریم که از این ورزشکار حمایت کنیم تا در المپیک‌های بعدی برای ما مدال طلا بیاورد. پنج مدال آور المپیک ما بعد از بازگشت از این مسابقات، از محل کارشان اخراج شدند. واقعا لازم است که این گروه مورد توجه قرار بگیرد.

فدراسیون ناشنوایان ایران چهار سال پیش در مسابقات المپیک ناشنوایان با کسب ۱۳ مدال در رده هفدهم قرار گرفته بود. کاروان ایران در بیست و دومین دوره که تابستان امسال در صوفیه بلغارستان برگزار شد با کسب ۳۲ مدال (۷ طلا، ۴ نقره و ۲۱ برنز) موفق شد عنوان هشتم را از بین ۱۰۳ کشور دنیا آن خود کند. همچنین تیم پیوند اعضای ایران موفق شد در مسابقات آفریقا که تابستان امسال برگزار شد ۶۰ مدال (۱۴ طلا، ۲۱ نقره و ۲۵ برنز) به دست بیاورد.

علیمرادی در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد: بی توجهی به قهرمانان و ورزشکاران ناشنوا باعث بی انگیزگی آنها می‌شود. ورزشکاران ناشنوا نمی‌توانند از حق خودشان دفاع کنند. آنها مدام به من مراجعه می‌کنند و نسبت به این تبعیض‌ها گلایه دارند. من هم باید از حق ورزشکارانم دفاع کنم.

وی همچنین به وعده‌های عملی نشده وزارت ورزش اشاره کرد و گفت: قرار بود وزارت ورزش برای اعزام به مسابقات المپیک مبلغ ۳ میلیارد تومان به ما پرداخت کند. وزارتخانه فقط یک و نیم میلیارد تومان به ما پرداخت کرد که این مبلغ صرف هزینه بلیت و هتل ورزشکاران شد. بعد از بازگشت از المپیک فقط مبلغ ۴۰ میلیون تومان به ما پرداخت کرده‌اند در حالی که ما هزینه خوراک، پوشاک و سایر هزینه‌ها را علی الحساب پرداخت کرده بودیم و با این اوضاع به مشکل خورده‌ایم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان ادامه داد: بعد از اتمام المپیک ما ۱۵ اردو برگزار کردیم و بیش از ۹۰۰ ورزشکار در این اردوها حضور داشته‌اند. سال آینده هم میزبان فوتبال و فوتسال آسیا هستیم. با وجود مشکلات مالی، از برنامه پیش بینی شده جلوتر هم هستیم. ولی تقدیر نشدن از ورزشکاران ناشنوا قطعا باعث بی انگیزگی فدراسیون خواهد شد.

علیمرادی در پایان تاکید کرد: ما پر افتخارترین فدراسیون در سال جاری بوده‌ایم و همزمان دو کاروان یکی به المپیک ناشنوایان (در صوفیه بلغارستان) و یکی به مسابقات جهانی پیوند اعضا به آفریقا اعزام کردیم. کار ما سنگین بود و نتایجمان درخشان. انتظار داریم بودجه‌ها به صورت یکسان بین فدراسیون‌ها پرداخت شود. البته معتقدیم امسال باید بالاترین ردیف بودجه برای فدراسیون ناشنوایان باشد. هیچ فدراسیونی نباید بالاتر از ما بودجه بگیرد!
کد مطلب: 37786
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *