۰
چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۶
محمد باقر خرمشاد:

قلب و ذهن كشورهاي مستقل با ايده‌هاي جمهوري اسلامي ايران است

رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با رد هر گونه ادعاي غرب مبني بر انزواي ايران در صحنه بين‌المللي تاكيد كرد: در همه‌ي گردهمايي‌ها و اكثر پرونده‌هاي بين‌المللي قلب و ذهن كشورهاي مستقل با ايده‌هاي جمهوري اسلامي ايران است.
محمد باقر خرمشاد، رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي درباره‌ي برگزاري جنبش غير متعهدها در تهران گفت: حدود چند ماه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران، وزارت خارجه دولت موقت بيانيه‌اي صادر كرد كه در آن كناره‌گيري ايران از پيمان سنتو را اعلام و بيان كرد كه جمهوري اسلامي پيرو خط سياسي جنبش غير متعهد واقعي با شعار نه شرقي و نه غربي است.

وي با اشاره به ساختار جنبش غير متعهدها اضافه كرد: جنبش غير متعهد رفته رفته از اهداف اصيل اوليه خود فاصله گرفته بود و در نتيجه انقلاب اسلامي ايران تولد يك بلوك جديد در جهان بود كه نه شرقي و نه غربي را مطرح مي‌كرد.

خرمشاد در ادامه اظهاراتش بيان كرد: برگزاري چنين اجلاسي در ايران پس از سي و سه سال در حالي كه ايران بر آرمان نه شرقي و نه غربي ايستاده است و از سوي ديگر قطب شرق فروپاشيده و همه‌ي تلاش هاي قطب غرب براي تك قطبي كردن جهان با شكست مواجه شده براي بسيار مهم است و اكنون ايده جهان چند قطبي شكل مي‌گيرد كه يكي از رهبران و بانيان ايجاد جهان چند قطبي جمهوري اسلامي ايران است.

وي با ابرازاميدواري مبني بر ارائه طرح ايجاد جهان چند قطبي در اجلاس سران غير متعهد، اضافه كرد: ما در عالم سياست واقعيت‌ها و تصويرهايي داريم. در همين راستا غرب تلاش مي‌كند تصوير منزوي از ايران ارائه كند؛ در حالي كه واقعيت اين است كه در همه‌ي گردهم‌آيي‌ها و اكثر پرونده‌هاي بين‌المللي قلب و ذهن كشورهاي مستقل با ايده‌هاي جمهوري اسلامي ايران است كه بارها در اجلاس نم اعضاي جنبش حمايت خود را از برنامه هسته‌يي ايران اعلام كرده‌اند اما متاسفانه در شوراي امنيت كه تنها چند قدرت حق حرف زدن دارند، نمي‌توانند در اين شورا اقدامي انجام دهند.

وي درباره‌ي همكاري ارگانهاي مختلف كشور در جهت برگزاري جنبش غيرمتعهدها گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در مجموعه سازمان هاي گوناگون در خدمت برگزاري اين اجلاس است تا هر چه بهتر، باشكوه و نزديكتر به اهداف تعيين شده در اين جنبش، اين اجلاس برگزار شود.
کد مطلب: 3815
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *