۰
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۰

کفاشیان: باید روی رشته‌های مدال‌آور سرمایه‌گذاری بیشتری شود

نخستین نشست هماهنگی کمیته ملی المپیک برای بازی‌های آسیایی اینچئون کره در سال ۱۳۹۳ با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد .
کفاشیان: باید روی رشته‌های مدال‌آور سرمایه‌گذاری بیشتری شود
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، در این نشست رباب شهریان، معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان و نایب رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به نقش مهم زنان در کسب مدال در رویدادهای مهم ورزشی از جمله المپیک‌های آسیایی و جهانی گفت: حمایت و سرمایه‌گذاری بیشتر در این بخش می‌تواند نتایج بسیار خوبی برای کاروان ایران در اینچئون و ریودوگانیرو داشته باشد.

وی ادامه داد: نتایجی که زنان ما در رقابت‌های مختلف ورزشی کسب کرده‌اند توقع مردم را از تیم بانوان بیشتر کرد. بنابراین باید همان نگاهی که نسبت به ورزش قهرمانی در بخش مردان داریم به ورزش زنان نیز داشته باشیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان، تصریح کرد: زنان ورزشکار کشورمان نیازمند نگاه حمایتی مسئولان هستند.

هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک نیز در این نشست به وضعیت فدراسیون‌های مدال‌آور مثل قایقرانی، تیراندازی و بوکس اشاره کرد و افزود : این ۳ فدراسیون از فدراسیون‌های شانس مدال هستند که متاسفانه در حوزه مدیریتی با مشکل مواجه هستند و امیدوارم وزارت ورزش و جوانان هرچه زودتر تکلیف این فدراسیون‌ها را مشخص کند.

وی در ادامه بحث تجلیل از قهرمانانی که قرار است در مسابقات اینچئون حضور داشته باشند را مورد توجه قرار داد و گفت: تعدادی از آنها سال‌های پیش مدال کسب کرده‌اند اما جوایز آنها داده نشده است.

مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال ادامه داد : هم اکنون مدیریت ورزش در دو بخش کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان در دست ورزشی‌ها قرار دارد و جامعه این موضوع را به طور جدی دنبال می‌کنند.

وی افزود: بنابراین عملکرد موفق و یا عدم دستیابی به نتیجه می‌‌تواند تبعات بسیار مهمی را در پی داشته باشد.

رئیس فدراسیون بسکتبال نیز در این جلسه تدوین برنامه کوتاه مدت را مورد تأکید قرار داد و گفت: زمان زیادی نداریم اما اگر مطابق برنامه پیش برویم قطعا به نتایج خوبی دست پیدا خواهیم کرد.

احمدی، معاون و مشاور وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه امسال سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده توجه به این ۲ مقوله را مورد توجه قرار داد.

وی در ادامه به انتظارات جامعه از ورزش در خصوص ۲ موضوع اقتصاد و فرهنگ اشاره کرد و افزود : باید فضای فرهنگی در ورزش تلطیف شود و در این خصوص نگاه بالادستی بسیار تاثیر گذار است .

پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو نیز گفت: زمان بسیار کم است مشکل ما در حال حاضر پاداش قهرمانان نیست بلکه به زودی روزی خواهد رسید که خیلی‌ها عملکرد ما را ارزیابی خواهند کرد.

وی ادامه داد: باید در خصوص بازی‌های آسیایی اینچئون و تیم‌هایی که قرار است در این رویداد مهم حضور پیدا کنند تصمیم‌گیری شود.

رئیس فدراسیون تکواندو به مشکلات مالی فدراسیون‌های ورزشی اشاره کرد و افزود : نباید برای تمامی فدراسیون‌ها یک نسخه تجویز کرد چرا که هر فدراسیونی شرایط خود را دارد.

پولادگر نظارت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش وجوانان بر روی هزینه‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: فدراسیون‌ها عموما برای برگزاری اردوهای تیم ملی و اعزام ها هزینه می‌کنند و هزینه ی دیگر ندارند.

کفاشیان نیز در این جلسه گفت: بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد بودجه فدراسیون‌ها هزینه اعزام‌هاست و متاسفانه براساس هزینه‌ها ، بودجه‌ها افزایش نیافته است.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: آسیا روی ایران حساب باز کرده و باید بر روی رشته‌هایی که شانس مدال دارند سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشیم.

محمدعلی شجاعی، خزانه دار کمیته ملی المپیک با اشاره به محدودیت منابع مالی فدراسیون‌ها از هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک خواست تا هرچه زودتر دراین خصوص تصمیم گیری کنند.

وی تشکیل ستاد مشترک به منظور تقسیم وظایف رامورد توجه قرار داد و افزود: این تقسیم کار باید کارشناسی شود.

خادم، رئیس فدراسیون کشتی نیز برنامه‌ریزی واحد با موضوع بازی‌های آسیایی اینچئون کره را پیشنهاد کرد و افزود: زمان زیادی تا المپیک آسیایی باقی نمانده است. جلسات بی‌برنامه نمی‌تواند نتیجه‌بخش باشد.

وی ادامه داد: مجموعه ورزش باید یک برنامه، بر اساس یک زمان‌بندی مشخص برای رویدادهای مهم داشته باشد. باید بدانیم از این جلسات به دنبال چه هدفی هستیم؟

علیرضا دبیر، عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بازوان اجرایی ورزش هستند و باید از تمامی این ظرفیت‌ها برای دستیابی به نتیجه در بازی‌های آسیایی بهره گرفت.

انتهای پیام/
کد مطلب: 38167
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *