; ?>; ?> استارت ملی‌پوشان ایران با کسب ۲ مدال طلا و یک نقره - مردم سالاری آنلاين
۰
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۳

استارت ملی‌پوشان ایران با کسب ۲ مدال طلا و یک نقره

تیم تکواندوی ایران که جهت حضور در تورنمنت بین‌المللی آلمان راهی این کشور شده در اولین روز این مسابقات موفق به کسب ۲ مدال طلا و یک نقره شد.
استارت ملی‌پوشان ایران با کسب ۲ مدال طلا و یک نقره
به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، تورنمنت بین المللی تکواندوی آلمان(کلاس G۱) از روز گذشته (جمعه) با حضور ۸۶۵ تکواندوکار از ۶۲ کشور جهان در شهر هامبورگ آغاز شده است و تکواندوکاران رنکینگ‌دار جهت کسب امتیاز بیشتر برای به دست آوردن سهمیه المپیک ۲۰۱۶ برزیل با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

در نخستین روز این مسابقات تیم ایران ۴ نماینده داشت که موفق به کسب ۲ مدال طلا و یک نقره شد.

در وزن ۵۸- کیلوگرم، هادی مستعان در دور اول با قرعه استراحت رو به رو شد، در گام دوم نماینده آمریکا را ۹ بر ۲ شکست داد اما ۶ بر ۳ به بلژیک باخت و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در ادامه ابوالفضل یعقوبی تکواندوکار ۱۸ ساله کشورمان ابتدا سوئد را ۱۲ بر ۲ شکست داد، سپس نماینده اوکراین را ۱۵ بر ۵ برد. در سومین دیدار برابر نایب قهرمان جهان از پرتغال با نتیجه ۸ بر ۴ به پیروزی رسید و راهی فینال شد و در پایان ۹ بر ۶ بلژیک را شکست داد و به مدال طلای وزن ۵۸- کیلوگرم رسید. در این وزن ۳۳ تکواندوکار حضور داشتند.

در وزن ۸۰- کیلوگرم، فرزاد عبداللهی که ابتدا استراحت داشت، ۲ نماینده کشور میزبان را با نتایج ۹ بر ۳ و ۱۶ بر ۲ شکست داد. در سومین دیدار روسیه را ۷ بر ۳ برد و به فینال رسید. از سوی دیگر مهدی خدابخشی ابتدا ۱۲ بر صفر بر مصر غلبه کرد. سپس مقابل بلژیک و قزاقستان با نتیجه مشابه ۱۵ بر ۳ به پیروزی رسید. در دیدار چهارم، کانادا را ۶ بر ۳ شکست داد و راهی فینال شد تا دیدار پایانی وزن ۸۰- کیلوگرم را ۲ ایرانی برگزار کنند.

در این مبارزه دیدنی این فرزاد عبداللهی بود که با نتیجه ۹ بر ۶ مقابل خدابخشی پیروز شد و به مدال طلا رسید و دیگر نماینده ایران به گردن‌آویز نقره بسنده کرد.

در این وزن ۲۸ تکواندوکار حضور داشتند.

هادی مستعان و ابوالفضل یعقوبی (وزن ۵۸- کیلوگرم)، محمد باقری معتمد و بهنام اسبقی (۶۸- کیلوگرم)، علیرضا نصرآزادانی و مسعود حجی زواره (۷۴- کیلوگرم)، فرزاد عبداللهی و مهدی خدابخشی (۸۰- کیلوگرم)، یوسف کرمی (۸۷- کیلوگرم) و سجاد مردانی (۸۷+ کیلوگرم) ۱۰ تکواندوکار حاضر در این رقابت‌ها هستند که زیر نظر بیژن مقانلو (سرمربی)، مهدی بی‌باک و مهرداد یوسفی (مربی) در این دوره از رقابت‌ها به مبارزه خواهند پرداخت.

تورنمنت بین المللی تکواندو آلمان از ۲۲ الی ۲۴ فروردین ماه در کلاس G۱ برگزار می شود.
کد مطلب: 38171
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *