۰
چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۴

شکایت قلعه نویی از بازیکنان 2 میلیاردی

حاشیه‌هایی که بعد از منتشر شدن لیست دریافتی‌های استقلال، اردوی این تیم را تحت‌الشعاع قرار داد، باعث شد امیر قلعه‌نویی تمام وقتش در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی تشریفاتی با الریان را به این اتفاقات اختصاص دهد که در زیر گزیده‌ای از حرف‌های او را می‌خوانید:
شکایت قلعه نویی از بازیکنان 2 میلیاردی
درست نیست در این شرایط از استقلال جدا شوم و شرایط به گونه‌ای شده که در این تیم باقی خواهم ماند. اگر اول می‌شدیم حتماً از این استقلال می‌رفتم اما چون در رتبه پنجم قرار گرفتیم و من مقصر این موضوع بودم که البته مشکلاتی هم در این زمینه وجود داشت قبول کردم در تیم بمانم تا تیم خوبی مثل استقلال فصل ۸۳-۸۲ داشته باشیم. جوانگرایی کار خوبی است اما جوانان فوتبالی ما مثل گذشته نیستند هر چند تغییراتی هم خواهیم داشت که این تغییرات را با اندیشه خودمان انجام خواهیم داد.

باید همان‌طور که رقم قرارداد استقلال و پرسپولیس را شفاف‌سازی کردند درباره تیم‌های فولاد، مس و… هم این کار را انجام دهند. اگر این کار را نکنند قربانی‌کردن استقلال و پرسپولیس محسوب می‌شود و نه چیز دیگر. ما از شفاف‌سازی خوشحال می‌شویم. به طور مثال خیلی‌ها می‌گفتند قلعه‌نویی ۳ میلیارد از استقلال پول گرفته اما مشخص شد که من یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون گرفته‌ام. خادم باید این شفاف‌سازی را درباره تیم‌های فولاد و مس هم انجام دهد تا مشخص شود که بازیکنان و کادرفنی این تیم چقدر پول گرفته‌اند. شفاف‌سازی که فقط برای استقلال و پرسپولیس نیست. استقلال تیم شفافی است و فتح‌ا…‌‌زاده هم با نشان دادن اسناد در برنامه ۹۰ آن را ثابت کرد.

به فصل نقل و انتقالات که فصل حساسی است نزدیک شده‌ایم و آقای گودرزی باید هیأت‌مدیره دو تیم استقلال و پرسپولیس را هرچه زودتر مشخص کند تا اگر قرار شد تغییراتی انجام شود این دو تیم ضربه نخورند. اگر این اتفاق دیرتر بیفتد استقلال و پرسپولیس عملاً زمان را از دست می‌دهند. باز هم تأکید می‌کنم شفاف‌سازی خوب است اما امیدوارم برای همه تیم‌ها باشد و از امیر خادم که قهرمان این کشور است، می‌خواهم که به وضعیت همه تیم‌ها رسیدگی کند. استقلال و پرسپولیس جایگاه مردمی خوبی دارند اما همه تیم‌ها از دولت پول می‌گیرند و فقط استقلال از بیت‌المال دریافت نمی‌کند، هر چند که من نه اقتصاد دولتی و نه ورزش دولتی را قبول ندارم.

خادم در برنامه دیشب گفته قرارداد خوبی قرار بوده ببندند که لو رفته اما باید از او پرسید که به عنوان خادم حقیقی قرار بوده این قرارداد را ببندد یا خادم حقوقی. او دیشب از فتح‌ا…‌‌زاده پرسید که قرارداد دور زمین این قدر بوده و حالا این‌قدر شده. این موضوع چه ربطی به ما دارد؟ هرچه مبلغ این قرارداد بالاتر برود به نفع فوتبال ماست اما فتح‌ا…‌زاده که در سازمان لیگ نیست.
بازی برای هر دو تیم استقلال و الریان تشریفاتی است اما با این حال الریان تیم خوبی نشان داد که با بدشانسی روبه‌رو شد. بزرگترین مشکل ما در آسیا این بود که در دو بازی ۶ امتیازی ۸ امتیاز از ما گرفتند. ۴ امتیاز از ما گرفتند و به الشباب ۴ امتیاز دادند. متأسفانه در آسیا به راحتی از این مسائل می‌گذرند و داور به جام‌جهانی‌ می‌رود. ما فوتبال خوبی در آسیا به نمایش گذاشتیم اما هم کم شانس بودیم و هم بدشانس. کم شانس بودیم که گل‌های بدی خوردیم و بدشانس هم بودیم که داور اشتباهات زیادی انجام داد و می‌توانستیم گل‌های زیادی را هم به‌ ثمر برسانیم.

وضعیتی که الان داریم می‌توانستیم مقابل الشباب هم داشته باشیم و بازیکنان ملی در آن دیدار به میدان نمی‌رفتند. مصدومان زیادی داریم و به احتمال فراوان فردا از برخی بازیکنان جوان استفاده می‌کنیم تا ۱۱ نفر را جور کنیم. واقعیت قضیه این است که امسال بسیار بدشانس بودیم و موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم.
بارسلونا بهترین تیم دنیا است اما در ۱۰ روز گذشته که پیکه در این تیم حضور نداشت، ۳ جام را از دست داد. در بارسلونا بین پیکه و بازیکن دوم ۱۰ تا ۲۰ درصد فاصله وجود دارد اما غیبت همین یک بازیکن با وجود حضور نفراتی مثل مسی و فابرگاس باعث شد بارسلونا ۳ جام را از دست بدهد. از بازی الجزیره امارات در تهران تا الشباب عربستان ما ۶ جابه‌جایی در استقلال داشتیم و این ثابت می‌کند که ما با چه وضعیتی استقلال را تا به همین جا رسانده‌ایم.

الریان برای تقویت تیم خود یک بازیکن ۳ میلیون دلاری در اختیار می‌گیرد اما ما در اواسط فصل بازیکنان‌مان را از دست دادیم و خالی شدیم. آیا این مسائل قابل قبول است؟ تیمی که در جمع ۸ تیم ‌برتر آسیا قرار گرفته باید تقویت شود یا اینکه بازیکنان خود را از دست بدهد؟
در فوتبال انتقام معنی ندارد. فوتبال شعاری به نام بازی جوانمردانه دارد و ما به دنبال همین هستیم. به دلیل اینکه بازی در تهران برگزار می‌شود، دوست داریم پیروز شویم. به همین خاطر به تعدادی از جوانان مثل ایمان باصفا بازی می‌دهیم تا عیار این بازیکنان مشخص شود. ما درگیر دو لیگ قهرمانان آسیا بودیم و بیشتر می‌خواستیم از نفرات باتجربه استفاده کنیم، به خاطر همین فرصت جوانگرایی نبود. همچنین استفاده از جوانان دیگر همانند سابق نیست. در گذشته بازیکنانی مثل امیرحسین صادقی و وحید طالب‌لو که بسیار جوان بودند تقریباً مجانی برای استقلال درآمدند اما اکنون یک بازیکن جوان ۲ میلیارد تومان پول می‌گیرد.

می‌گویند شب گذشته علی‌ فتح‌ا…‌زاده در برنامه ۹۰ سؤالی را پرسیده که آقایان اعلام کردند این آمارها را قبول نداریم. از شما خبرنگار قطری می‌پرسم اگر الریان قطر در رتبه ۵۵ جهان قرار بگیرد، شما افتخار می‌کنید یا می‌گویید این آمار الکی است؟ در آماری آمده امیر قلعه‌نویی مربی ۲۳۷ جهان است، آن وقت در ایران می‌گویند این آمار را قبول نداریم. به نظر شما اینها افتخار است یا اینکه چنین نگاهی باید به وجود بیاید؟ آیا مشکل فوتبال ما این چیزهایی است که امیر خادم و دیگر دوستان بیان می‌کنند؟ آیا ما به جز ورزشگاه آزادی زمین خوب دیگری هم داریم؟ نه دوست خوبم، مشکل این چیزهایی که می‌گویید نیست.

من نمی‌دانم شایعه مذاکره‌ام با سپاهان از کجا درآمده اما اگر این اتفاق بیفتد، کار حرفه‌ای است! اما وجداناً تا این لحظه هیچ خبری نشده و با تیمی مذاکره نکرده‌ام. اگر استقلال اول یا دوم می‌شد از تیم می‌رفتم اما اکنون اگر بخواهم تیم را در این شرایط رها کنم دور از معرفت است. اگر من را بخواهند یقیناً می‌مانم. شاید دوستان دیگری برای ما بلیت آمریکا را گرفته‌اند. البته می‌دانید قیمت بلیت آمریکا خیلی گران است و شاید کسی این کار را برای ما کرده! (با خنده)
کد مطلب: 38383
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *