; ?>; ?> کسری بودجه انگلیس به ۲۳ میلیارد دلار رسید - مردم سالاری آنلاين
۰
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۹

کسری بودجه انگلیس به ۲۳ میلیارد دلار رسید

موسسه آمار انگلیس اعلام کرد کسری بودجه این کشور طی ماه ژوئن به بیش از 14.4 میلیارد پوند معادل 23 میلیارد دلار رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ ، افزایش کسری بودجه انگلیس موجب شده است تا ابهامات در خصوص توانایی دولت دیوید کامرون برای کاهش کسری بودجه و بدهی ها تا پایان سال ۲۰۱۲ میلادی افزایش یابد .

بر اساس این گزارش ، موسسه آمار انگلیس اعلام کرد کسری بودجه انگلیس طی ماه ژوئن به بیش از ۱۴.۴ میلیارد پوند معادل ۲۳ میلیارد دلار رسیده است . این رقم در مدت مشابه سال قبل نیز به بیش از ۱۳.۹ میلیارد پوند رسیده بود .

کارشناسان اقتصادی پیش از این کسری بودجه ۱۳.۴ میلیارد پوندی را برای این کشور پیش بینی کرده بودند . میزان در آمدهای دولت انگلیس در ماه ژوئن با رشد ۳.۶ درصدی و میزان هزینه ها نیز با افت ۰.۸ درصدی روبرو شده است .

جورج اسبورن وزیر دارایی انگلیس قصد دارد کسری بودجه این کشور را در سال مالی جاری به کمتر از ۱۲۰ میلیارد پوند کاهش دهد . انگلیس که برای دومین بار از سال ۲۰۰۹ میلادی با رکود اقتصادی روبرو شده است قصد دارد با اجرای سیاستهای ریاضتی کسری بودجه و بدهی ها را کاهش دهد .

صندوق بین المللی پول نیز در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد دولت انگلیس باید در صورت ادامه روند نزولی رشد اقتصادی خود را برای افزایش هزینه ها و کاهش مالیاتها آماده کند . به اعتقاد کارشناسان اقتصادی ادامه روند نزولی رشد اقتصادی انگلیس موجب افزایش کسری بودجه این کشور خواهد شد و دولت لندن برای دستیابی به اهداف مورد نظر خود با چالشهای زیادی روبرو خواهد شد .

موسسه آمار انگلیس افزود میزان کسری بودجه این کشور در سه ماه نخست سال مالی جاری به بیش از ۴۲.۹ میلیارد پوند رسیده است. این رقم در مدت مشابه سال قبل به ۳۸.۴ میلیارد پوند رسیده است . دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس قصد دارد کسری بودجه این کشور را تا سال ۲۰۱۷ میلادی به صفر برساند .

حزب کارگر انگلیس نیز ضمن انتقاد شدید از سیاستهای اقتصادی دولت کامرون اعلام کرد اجرای سیاستهای ریاضتی طی ماههای گذشته تاثیر منفی زیادی بر رشد اقتصادی داشته است . موسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی انگلیس نیز هشدار داد رشد اقتصادی این کشور در سه ماه سوم امسال نیز با کاهش روبرو خواهد شد .

صندوق بین المللی پول با پیش بینی رشد ۰.۲ درصدی برای اقتصاد انگلیس در سال ۲۰۱۲ هشدار داد وضعیت اقتصادی این کشور طی دو سال آینده بدتر خواهد شد.

کد مطلب: 387
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *