۰
چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۴۴

امیر قطر از طرح مرسی در حل مسائل سوریه خشمگین است

یک دیپلمات عرب گفت امیر قطر از اینکه رئیس جمهور مصر در راهکار خود برای حل بحران سوریه نقشی برای این کشور قائل نشده، به شدت خشمگین است و آن را توهینی به خود می داند.
 به نقل از پایگاه خبری العالم، حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر به شدت از اینکه محمد مرسی در طرح خود برای حل بحران سوریه نقشی برای قطر قرار نداده خشمکین است، او معتقد است با وجود سپردن ودیعه ۲ میلیارد دلاری در بانک مرکزی مصر، این کشور در کمیته چهارجانبه برای حل بحران سوریه، جایی را برای قطر در نظر نگرفته است.

در سفر اخیر حمد به قاهره در روز یازدهم آگوست، وی ۲ میلیارد دلار در بانک مرکزی مصر، جهت کمک به اقتصاد این کشور سرمایه گذاری کرد. تنها سه روز پس از سفر امیر قطر به قاهره، اجلاس سران کشورهای اسلامی در مکه به دعوت ملک عبدالله شاه سعودی برگزار گردید و در جریان مذاکرات این اجلاس بود که دعوت مرسی برای تشکیل کمیته چهارجانبه متشکل از مصر، عربستان، ترکیه و ایران، جهت حل بحران سوریه امیر قطر را شوکه کرد.

پایگاه خبری میدل ایست آنلاین به نقل از یک دیپلمات عرب در این زمینه نوشت: طرح مرسی، شیخ حمد را به شدت خشمگین کرده است.

با این حال یک دیپلمات مصری اعلام کرد: مصر مواضع امیر قطر را در قبال این کشور توهین‌آمیز می داند ولی در شرایط کنونی و با توجه به بحران اقتصادی، نمی تواند از سپرده گذاری قطر در مصر صرف نظر کند.

این دیپلمات افزود: با وجود حمایت های قطر از اخوان المسلمین، مصر نمی خواهد دنباله‌رو سیاست های قطر باشد.

وی افزود: با وجود نیاز به کمک‌های مالی قطر، مصر نمی خواهد خود را در کنار کشورهای کوچک منطقه قرار دهد.
کد مطلب: 3899
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *