۰
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۴

رنگ و بوی ماه مبارک رمضان در فضاهای نمایشگاهی تهران

این هفته گالری های تهران میزبان 5 نمایشگاه تازه خواهند بود و به مناسبت ماه مبارک رمضان نیز تعدادی نمایشگاه با موضوعات دینی و قرآنی برپا شده است.
رنگ و بوی ماه مبارک رمضان در فضاهای نمایشگاهی تهران
این هفته فضاهای نمایشگاهی تهران حال و هوای ماه مبارک رمضان را به خود گرفته است و برای روزه دارانی که از نمایشگاه قرآن بازدید می کنند، بهترین فرصت است تا سری هم به بخش هنرهای تجسمی این نمایشگاه بزنند و از آثار هنرمندان مختلف کشور نیز دیدن کنند.
گالری های تهران نیز این هفته میزبان ۵ نمایشگاه تازه خواهند بود.

گالری طراحان آزاد

«فصل دوم» عنوان نمایشگاهی از آثار داوود درا است که روز جمعه ۱۳ تیرماه در گالری طراحان آزاد برپا می شود.
این نمایشگاه تا ۱۸ تیرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در این گالری به نشانی میدان گل ها، میدان سلماس، شماره ۵ ادامه دارد.

گالری هفت ثمر

گالری هفت ثمر نیز در همین تاریخ یعنی از ۱۳ تا ۱۸ تیرماه پذیرای نمایشگاه گروهی نقاشی است.
در این نمایشگاه که با عنوان «چهارچوب» برپا می شود، آثاری از سپیده شیرازی، نیلوفر شیرانی، ایناز فیاض، بنفشه کاشانی، آدنا میرزاخانیان و مریم نگارشی روی دیوار خواهد رفت.
گالری هفت ثمر در خیابان مطهری،کوه نور، کوچه پنجم پلاک ۸ واقع است.

گالری مژده

عین الدین شیرازی مجموعه ای از آثارش را که شامل زیورآرایه هایی با نقوش ایرانی و اسلامی است روز جمعه ۱۳ تیرماه در گالری مژده به نمایش می گذارد.
شیرازی در این آثارکه از جنس طلا ونقره ساخته است، از موتیف های ایرانی و نقوش اسلامی بهره گرفته است.
نمایشگاه زیور آرایه هاى طلا و نقره تا روز دوشنبه ١٦ تیر در گالری مژده واقع در سعادت آباد ،علامه شمالی ، خیابان ١٨ شرقی ، پلاك ٢٧ دایر است و علاقه مندان می توانند همه روزه صبح ها از ساعت ۱۰:۳۰ تا ١٣ و بعد از ظهرها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

گالری ماه
گالری ماه نیز روز جمعه میزبان نمایشگاهی با عنوان «آتشها و گلها» خواهد بود. این نمایشگاه شامل مجموعه آثار مهدی فرهادیان است که تا ۴ مردادماه در گالری ماه به نشانی خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره ۶ برپاست.

گالری طوبی

نمایشگاهی از آثار مریم سالیانه روز جمعه ۱۳ تیرماه در این گالری برپا می شود. قرار است عواید حاصل از فروش این آثار به درمان بیماران خاص اختصاص یابد.
این نمایشگاه تا ۱۸ تیرماه در گالری شاخه طوبی به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از ظفر، خیابان ناصری، پلاک ۱۷، هتل طوبی ادامه دارد.

بخش هنرهای تجسمی نمایشگاه قرآن

بخش هنرهای تجسمی بیست و یکمین نمایشگاه قرآن نیز که به تازگی گشایش یافته است شامل ۱۲۰ اثر از ۹۰ هنرمند است که در بخش های نقاشی‌خط، خوشنویسی، تذهیب، نگارگری، عکس، ویدئو آرت و چیدمان به نمایش گذاشته شده است.

برای نخستین بار بخش ویدئوآرت به قسمت تجسمی نمایشگاه قرآن اضافه شده است که در این بخش ۱۰ اثر ویدئوآرت ازاحمد نادعلیان (بهشت و جهنم)، شیرین پیله وری( آفرینش)، فریده شاهسوارانی، مرتضی احمدوند و امیر دستمردی به نمایش درمی آید.

همچنین دو اثر چیدمان درخت زیتون اثر زنده یاد عبدالمجید حسینی راد و حیات پس از مرگ اثر حسین خسروجردی با اجرای محمد ابراهیم ابراهیمی و چیدمانی از وحید همای در بخش هنر جدید بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن كریم ارائه شده است.

در بخش تجسمی نمایشگاه قرآن آثاری از محمد احصایی، جلیل رسولی مقدم، نصرالله افجه ای، غلامحسین امیرخانی، زنده یاد عبدالمجید حسینی راد، كاظم چلیپا، غلامعلی طاهری، علی ترقی جاه، مرتضی اسدی، سیدمحمد فدوی، محمد سعید نقاشیان، احمد آریامنش، امیراحمد فلسفی، علی علی، مجتبی ملك زاده، رضا بنی رضی، احمد عبدالرضایی، احمد پیله چی، ناصر نوروزی منش، حمیدرضا اكبری، ماهراالنقش، امیرحسین محمدی، عباس نوری، علی اكبر رضوانی، هادی جمالی، حسین نوروزی، بهرام حنفی،‌ عبدالله چاره ای و ... به نمایش گذاشته شده است.

بخش هنرهای تجسمی بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن كریم با همكاری دفتر هنرهای تجسمی و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا ۱۵ ماه مبارک رمضان آماده بازدید علاقه مندان است.

موزه هنرهای معاصر فلسطین

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان نمایشگاهی از آثار خط نقاشی عظیم فلاح با موضوع آیات قرآنی در این موزه برپا شده است.

آثار این نمایشگاه به گفته عظیم فلاح در مدت زمان هشت سال با تکنیک رنگ و روغن روی بوم خلق شده است.

او در طول این هشت سال بیش از شش هزار تابلو خط نقاشی از آیات قرآنی آفریده است که می توان گفت به این ترتیب نخستین بار قرآن خط نقاشی شده را پیش روی مخاطبانش گذاشته است.

در این نمایشگاه منتخبی از این ۶ هزار اثر شامل ۱۲۰ تابلو را به نمایش گذاشته است.
این نمایشگاه تا ۱۱ مرداد در موزه هنرهای معاصر فلسطین دایر است.

موزه هنرهای معاصر فلسطین در میدان فلسطین، خیابان برادران مظفر، گذر فرهنگ و هنر واقع است.

گالری برج میلاد

نمایشگاه گروهی نقاشی قرآنی با عنوان « نگاره‌های‌ آسمانی » به مناسبت ماه مبارک رمضان امروز ۱۲ تیرماه در برج میلاد گشایش خواهد یافت.

در این نمایشگاه قرار است آثار وحید میرورزنده با عنوان «هفت شهر عشق» و «ولایت» که روی بال پروانه نقاشی شده است، رونمایی شود.

سپیده پیله ور نیز همین نقاشی را روی بال طاووس انجام داده است که در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

نمایشگاه «نگاره‌های‌ آسمانی» تا ۲۴ تیر ماه از ساعت ۱۹ تا ۲۴ در طبقه دوم برج میلاد میزبان علاقه مندان است.

نمایشگاه عکس سفره های افطاری

ششمین نمایشگاه عکس سفره های افطاری در این دوره از نمایشگاه قرآن به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه که با حمایت هیات هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران برپا شد، متشکل از ۸۰ تابلوی عکس از ۴۵ عکاس است که بخش اصلی آن به آثار منتخب و برگزیده ششمین مسابقه عکاسی از سفره‌های افطاری شامل ۳۷ تابلوی عکس از ۲۱ هنرمند تعلق دارد و مابقی منتخبی از آثار برگزیده پنج دوره گذشته است.

ششمین مسابقه عکاسی از سفره های افطاری با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو بخش عمومی و ویژه (کودک در آیین افطار) برگزار شد که اعضای هیات انتخاب و داوری این مسابقه شامل محمد مهدی رحیمیان (عضو شورای سیاست گذاری و رییس هیات داوران مسابقه)، محسن راستانی، فرهاد سلیمانی، فرامرز عامل بردبار و منصوره معتمدی، عکس ها را داوری کردند.

عکسخانه شهر
نمایشگاهی از عکسهای امیرعلی جوادیان با موضوع حضور قرآن در زندگی مردم به مناسبت ماه مبارک رمضان در عکسخانه شهر برپاست.

در این نمایشگاه ۳۰ قطعه عکس به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه تا ۱۱ مرداد ماه روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفت‌ تیر، خیابان بهار‌شیراز، بوستان بهار‌شیراز میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است.
کد مطلب: 39640
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *