۰
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۲
بر جای مانده از جشنواره گل آلمان مقابل میزبان جام بیستم

از رکوردشکنی‌های کلوزه و ژرمن‌ها تا به ثبت رسیدن ناکامی‌های جدید برزیلی‌ها

دیدار آلمان و برزیل که با نتیجه ۷ بر یک به سود ژرمن‌ها به پایان رسید، رکوردهایی را به همراه داشت که در این میان برزیلی‌ها در ناکامی ثبت رکورد کردند و آلمانی‌ها در موفقیت.
از رکوردشکنی‌های کلوزه و ژرمن‌ها تا به ثبت رسیدن ناکامی‌های جدید برزیلی‌ها
با پایان دیدار برزیل و آلمان که در آن ژرمن‌ها توانستند ۷ بر یک میزبان جام بیستم را شکست دهند رکوردهای مختلفی هم به جا گذاشته شد.

این پیروزی در حال حاضر قاطعانه‌ترین پیروزی در دیدارهای مرحله نیمه نهایی جام‌های جهانی محسوب می‌شود. پیش از این پیروزی ۶ بر یک مجارستان مقابل سوئد در جام جهانی ۱۹۳۸ به همراه پیروزی ۶ بر یک آلمان غربی برابر اتریش در جام جهانی ۱۹۵۴ پرگل‌ترین بازی‌های مرحله نیمه نهایی ادوار جام‌های جهانی بودند.

شکست ۷ بر یک مقابل آلمان، همچنین سنگین‌ترین شکست تاریخ فوتبال برزیل شد. پیش از این، شکست ۶ بر صفر برابر اروگوئه در کوپا آمه‌ریکای سال ۱۹۲۰ به عنوان سنگین‌ترین باخت برزیل در تاریخ ثبت شده بود.

تیم ملی برزیل اسکولاری تا اینجای جام بیستم، با ۱۱ گل خورده عنوان بدترین خط دفاع رقابت‌ها را به خود اختصاص داده و با رکورد قبلی‌اش در جام جهانی سال ۱۹۳۸ برابر شده است.

پس از شکست ۳ بر یک مقابل پرو در مرحله نیمه نهایی کوپا آمه‌ریکای سال ۱۹۷۵، این نخستین شکست خانگی تیم ملی برزیل محسوب می‌شود.

این نخستین باری است که برزیل در جام جهانی هفت گل دریافت می‌کند. برزیل پیش از این تنها یک بار شکست بالای هفت گل داشته که آن هم در سال ۱۹۳۴ برابر یوگسلاوی سابق رقم خورده بود. آن دیدار با نتیجه ۸ بر ۴ به سود یوگسلاوی سابق به پایان رسیده بود.

میروسلاو کلوزه، مهاجم تیم ملی آلمان نیز با گلی که به برزیل زد تعداد گل‌هایش در جام‌های جهانی را به ۱۶ گل رساند و رکورد خود و رونالدوی برزیلی را شکست.

کلوزه اولین فردی است که به صورت متوالی در چهار دیدار نیمه نهایی جام‌های جهانی شرکت داشته است. او در کنار کافو، دو بازیکنی هستند که با کسب ۱۶ پیروزی در جام‌های جهانی رکوردارند.

آلمانی‌ها از طرف دیگر با اولین گلی که در این بازی توسط توماس مولر به ثمر رساندند دو هزارمین گل تاریخ فوتبال‌شان را هم به ثمر رساندند و بنابراین تا اینجای کار آلمان دو هزار و شش گل به ثمر رسانده است. نخستین گل تاریخ فوتبال آلمان را فریتس بکر در سال ۱۹۰۸ به ثمر رسانده است.

شاگردان یواخیم لو اولین تیمی هستند که توانسته‌اند در تاریخ جام جهانی در عرض شش دقیقه چهار گل به ثمر برسانند.
کد مطلب: 39745
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *