۰
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۱
کریستین ساینس مانیتور:

آیا کنگره به درخواست جان کری برای تمدید مذاکرات هسته ای تن می دهد؟

جان کری وزیر خارجه آمریکا با این ارزیابی از مذاکرات هسته ای پیش باراک اوباما می رود: دیدگاه ها نزدیک تر شده، اما هنوز به توافق نرسیده ایم.
آیا کنگره به درخواست جان کری برای تمدید مذاکرات هسته ای تن می دهد؟
کریستین ساینس مانیتور نوشت: جان کری وزیر خارجه آمریکا با این ارزیابی از مذاکرات هسته ای پیش باراک اوباما می رود: دیدگاه ها نزدیک تر شده، اما هنوز به توافق نرسیده ایم.

 ارزیابی مثبت جان کری از وضعیت مذاکرات هسته ای، نشان می دهد که جان کری احتمالا پیشنهاد تمدید مذاکرات هسته ای را به اوباما و رهبران کنگره می دهد.

تمدید مذاکرات به مانند توافق ژنو شش ماه نخواهد بود بلکه تنها به چند هفته می رسد.

با این حال تمدید چند هفته ای مذاکرات هسته ای برای کنگره ای که به شدت نسبت به گفتگوها بدبین است، خیلی زیاد است.

برخی از اعضای کنگره از همین حالا به دنبال استفاده از فرصت عدم دستیابی به توافق تا ۲۰ جولای هستند و خواهان تحریم بیشتر هستند.

خوش بینی محتاطانه جان کری در مورد دورنمای مذاکرات هسته ای نشات گرفته از پیشنهادی است که طرف ایرانی ارائه داده است.

پیشنهاد ایران مورد قبول امریکا و دیگر متحدانش قرار نگرفته اما لحن کری که نسبت به گذشته مثب تر تر بود نشان دهنده ی تمدید مذاکرات است.

با این حال، ارزیابی مثبت کری باعث آن نمی شود که کنگره نیز به مسئله تمدید مذاکرات روی خوش نشان دهد. جان کری مجبور خواهد بود که در روزهای آینده با حضور در کنگره چرایی تمدید مذاکرات را برای آنها توضیح دهد.

درحالیکه جان کری همچنان در هوایپما و در حال بازگشت به واشنگتن بود، برخی از رهبران کنگره از سخنان او انتقاد کرده و خواستار موضع سخت تر کاخ سفید در قبال تهران شدند.

اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: باتوجه به سخنان کری در مورد اختلاف با ایران، امیدوارم که دولت وارد گفتگو با کنگره برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران شود.
کد مطلب: 39928
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *