۰
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۴

وزیر کشور: باید فرهنگ رفتار در گروه های سیاسی را بدانیم

رحمانی فضلی گفت: ˈمنابع و بودجه لازم در تمام دستگاه های اجرایی برای اتخاذ روش های دینی وجود دارد؛ اما متاسفانه از سوی افرادی به صورت کارپردازانه و دورهمی اداره می شود.ˈ اگر اصول مملکت را رعایت و با متخلفان برخورد کنیم به هیچ مشکلی برخورد نمی کنیم.
وزیر کشور: باید فرهنگ رفتار در گروه های سیاسی را بدانیم
عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در وزارت کشور اظهار داشت : این نشان می‌دهد که کار با جدیت به پیش می‌رود و همه باید در این مسیر کاستی‌ها و اشکالات را شناسایی کنیم و کاری کنیم که به هدف مطلوب برسیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سفر به استان خراسان شمالی موضوع سبک زندگی در جهت بسترسازی در مقوله فرهنگ را مطرح کردند اما این موضوع نیز همانند سایر موارد به دست فراموشی سپرده شد و هیچ برنامه اجرایی و جریان سازی برای این مقوله صورت نگرفت.

وی به موضوع کارت زردی که از مجلس گرفته بود اشاره کرد و افزود: اگر هر نوع برخورد سیاسی، برخورد غیراخلاقی و یا برخورد غیرمنصفانه با بنده شود در رفتار من تاثیر نمی گذارد و وقتی هم که کارت گرفتم بر خدا توکل کردم. بعضی از مسائل و موضوعات گاهی پیش می آید و ما تکلیف داریم و باید با خلوص نیت به کار ادامه دهیم.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه در موضوع صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی، دستگاه های اجرایی نقش مهمی دارند، گفت: باید یک مبنای مشخص را در این زمینه قبول کنیم تا این روند بهتر شود. مسائل فرهنگی همچون حجاب و عفاف مورد توجه است ولی باید به این موضوع اشاره کنم که فرهنگ می تواند هم ویرانگر باشد و هم آبادگر و هیچ کسی این موضوع را نفی نمی کند.

او گفت: بخشی از ایمان مردم در حوزه های رفتاری به عملکرد مسئولان در حوزه های اجرایی برمی گردد به گونه ای که وقتی ما در دستگاه ها و نهادها بی عدالتی را ترویج می دهیم این سبب می شود مردم از دین گریزان شوند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ˈاگر در حوزه اجتماعی روابط نامشروع و بزهکاری گسترش یابد این موضوع به فرهنگ برمی گرددˈ، گفت: اگر ما در حوزه سیاسی به عنوان یک ملت به بلوغ سیاسی رسیده ایم باید فرهنگ رفتار در گروه های سیاسی را بدانیم و در جهت فرا قانونی عمل کردن گام برنداریم.

وی با بیان اینکه در بستر فرهنگ مقام معظم رهبری در سه مقطع به زمینه ها و مبناهای لازم به فرهنگ سازی اشاره کرده اند، گفت: موضوع تهاجم فرهنگی یکی از مقولاتی بود که رهبر معظم انقلاب در مقطع زمانی به آن اشاره کردند اما متاسفانه عده ای با وجود تاکیدات ایشان، این موضوع را نادیده گرفتند و دستگاه های مختلف نیز به آن بی توجهی نشان دادند.

وزیر کشور یادآورشد: موضوع تغییرات اجتماعی از دیگر مولفه هایی بود که مقام معظم رهبری در دانشگاه سمنان پیرو سفری که به این استان انجام داده بودند در جهت بسترسازی در مقوله فرهنگ مطرح کرده اند. رهبر معظم انقلاب در این فرمایشات تاکید داشتند که تغییرات اجتماعی امری مهم در جامعه است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد که متاسفانه ما باز نتوانستیم موضوع تغییرات اجتماعی را پیگیری کنیم.

وی گفت: در حال حاضر سرعت تغییرات اجتماعی در جهان در حال گسترش است، حضور گروه های تروریستی تکفیری، سلفی و داعشی در منطقه موضوعی است که در غالب تغییرات اجتماعی در یک مرحله زمانی به وجود آمده است.

وزیر کشور تاکید کرد: متاسفانه در بحث تییرات اجتماعی کم کاری کرده ایم و نتوانسته ایم برنامه های جدی را در این راستا اتخاذ کنیم. مقام معظم رهبری در سفر به استان خراسان شمالی موضوع سبک زندگی در جهت بسترسازی در مقوله فرهنگ را مطرح کردند اما این موضوع نیز همانند سایر موارد به دست فراموشی سپرده شد و هیچ برنامه اجرایی و جریان سازی برای این مقوله صورت نگرفت.

وی گفت: ما به حق باید به مقوله حجاب و عفاف توجه و اصول لازم را در این راستا در جامعه پیاده کنیم. رفتار اجتماعی ما فرهنگ را در جامعه شکل می دهد، باید برای خود و فرزندان مان اصول جامعه را مد نظر قرار دهیم و در چارچوب جمهوری اسلامی ایران در کشور به وظایف خود عمل کنیم.

رحمانی فضلی گفت: ما موظفیم با اتخاذ روش های دینی در جامعه برای مقابله با مشکلات وارد عمل شویم؛ هدایت گری و توجه به دین مداری در زمینه مسائل فرهنگی و حجاب و عفاف مهم است. در مقوله حجاب طبق آمارها و بررسی های انجام شده مشخص شده است که تنها پنج درصد از زنان ایرانی به حجاب اعتقاد ندارند و بقیه زنان نیز جز معتقدین عامه اند. عده ای نیز جز افرادی هستند که در مقوله حجاب تسامح دارند و با دقت نظر عمل نمی کنند.

او گفت: خوشبختانه افرادی در کشور وجود دارند که با بی اعتقادی به حجاب، اما آداب اجتماعی را رعایت می کنند و اهل مراعات هستند. مبانی فرهنگی ملت ما قوی است، همان طور که مردم ما در زمان شاه در مقابله با فرهنگ ضد دینی مقابله کردند به طور حتم در شرایط فعلی نیز می توانند از ذخایر گرانقدر خود در این زمینه استفاده کنند.

وزیر کشور در ادامه گفت: نباید از مردم غافل شویم، باید تلاش کنیم قضیه حجاب را به صورت شفاف و صریح بالا ببریم و مبانی نورانی دین را در جامعه گسترش دهیم. بخشی از ایمان مردم در حوزه های رفتاری به عملکرد مسئولان در حوزه های اجرایی برمی گردد به گونه ای که وقتی ما در دستگاه ها و نهادها بی عدالتی را ترویج می دهیم این سبب می شود مردم از دین گریزان شوند.

او گفت؛ ما وعده حکومت دینی را به مردم داده ایم، باید در حوزه عمل نیز براساس مولفه های دینی و ارزش ها وارد عمل شویم و مرزهای فرهنگی نباید به هم بخورد.

رحمانی فضلی گفت: ˈمنابع و بودجه لازم در تمام دستگاه های اجرایی برای اتخاذ روش های دینی وجود دارد؛ اما متاسفانه از سوی افرادی به صورت کارپردازانه و دورهمی اداره می شود.ˈ اگر اصول مملکت را رعایت و با متخلفان برخورد کنیم به هیچ مشکلی برخورد نمی کنیم.

وزیر کشور گفت: ˈدر زمینه های فرهنگی و دینی من یک ولی فقیه دارم و از آن با تمام وجود اطاعت می کنم لذا هر رفتار غیرمنصفانه ای علیه بنده صورت بگیرد من به جز خدا به کسی توکل نمی کنم.ˈ


منبع: پایگاه خبری پلیس
کد مطلب: 39937
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *